Lige for at følge op på det med kadetten og godkendelse osv

.. Det VAR min gamle Kadett E hvor jeg havde Dbilas spjældhuse siddende på motoren, og ved at kontakte Dbilas igennem en dansk forhandler af Dbilas, fik jeg tilsendt et unikt stykke papir hvorpå der stod at netop min bil med det og det stelnummer og årgang, kunne køre med spjældhusene monteret og samtidig opfylde de krav der var til den årgang. Og da min Kadett E var en årgang 1989, gik den ind under den kategori der IKKE kører med katalysator - og synsmanden sagde til mig at det var den afgørende faktor. Papiret havde han sendt ind til hovedsædet for alle synshaller i DK, og den tjekkede igennem uden problemer
Den omtalte Kadett er til salg på BG til 16.000kr, så vil man ha sig en Kadett E hvor det hele er skrevet i papirerne osv, så er den skam det værd. Men den har været til salg længe så den kan sikkert presses i pris
I Min nuværende Kadett E havde jeg GTI-R spjældhuse monteret på motoren, men jeg gik desværre død i dette projekt med en heftig 4cyl. sugemotor, så lige PT ligger der en lidt sjovere C20LET motor i der smider 270HK af sig - men det er heller ikke noget for mig, da den på ingen måde kan godkendes med den motor, jeg har prøvet og prøvet..., så nu er jeg ved at smide en 2.5 V6'er kværn i, og da denne kun yder 170HK fra fabrikken, skal der hverken vises dokumentation eller noget andet, synsmanden skal bare syne den og videre i teksten.
(og hvad man ikke kan se af dele inde i motoren, har man jo ikke ondt af)
