Side 2 af 5

: 09 apr 2010, 00:31
af HenrikGM
Det kan nu godt lade sig gøre. På Mors er der en MR2 turbo med +400hk, hvor det er lavet på den måde.

Stiller lidt større krav til korrekt dimensionering af turboladeren, men kan sagtens laves, også så det holder.

Der er så ikke rigtigt grund til at gøre det med de priser der er på WG idag.

: 09 apr 2010, 01:16
af Captain Slow
ja, Peters holder meget fint. mener dog det er -400 hk, (378 for at være nøjagtig)
med en modificeret k27 mølle og andre sjove opfindelser fra den gæve morsingbo (ikke at forglemme hans 1uzfe motoriserede "klisterkanalskrydser")

: 09 apr 2010, 10:18
af Jakobsen
Nu kommer jeg selv fra salling som ligger helt op af mors, har aldrig set den MR2 i snakker om dog ?

Grunden til jeg spurgte er at jeg kender en volvo fyr omkring herning, som havde en K27 på hans 240 turbo som lavede omkring 300 hk ca. han kørte uden WG nemlig og med en ventil på tryk røret til justering af tryk, ved dog ik hvordan det kørte men bare at han brugte den metode indtil der gik noget galt i motor eller turbo :?

Som der blev sagt med de priser vi har i dag med extern wastegate, så ville det da være oplagt at få sådan en sat på, men hvis man ik har manifold til extern wastegate så kunne det andet jo være et alternativ ?

Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(

: 09 apr 2010, 11:08
af Captain Slow
Peter Kibsgaard bor på sundbyvej i 7950 Erslev
rød mr2 aw11

: 09 apr 2010, 11:29
af m power
Jakobsen skrev:Nu kommer jeg selv fra salling som ligger helt op af mors, har aldrig set den MR2 i snakker om dog ?

Grunden til jeg spurgte er at jeg kender en volvo fyr omkring herning, som havde en K27 på hans 240 turbo som lavede omkring 300 hk ca. han kørte uden WG nemlig og med en ventil på tryk røret til justering af tryk, ved dog ik hvordan det kørte men bare at han brugte den metode indtil der gik noget galt i motor eller turbo :?

Som der blev sagt med de priser vi har i dag med extern wastegate, så ville det da være oplagt at få sådan en sat på, men hvis man ik har manifold til extern wastegate så kunne det andet jo være et alternativ ?

Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(


protune har en adapter med 2 x T3 flance med udtag til 38mm extern wastegate, det var måske en løsning :?:

: 09 apr 2010, 11:45
af Captain Slow
Jakobsen skrev:
Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(


lav den selv :-)

: 09 apr 2010, 11:55
af Jakobsen
Nå okay kender ik fyren men det kan da være jeg ser den til sommer hvis jeg kommer på de kanter (:

Jamen jo har set den T3 adapter til WG men igen ingen plads desværre.

og til den med at lave den selv helt rigtigt det ville være nemmest, men nu er jeg godt nok bosat i kbh, og her har jeg desværre ik de samme midler som i det mørke dejlige jylland desværre. så kan ik lave noget herovre rigtigt :damn: Så skal jeg da låne værksted af en gal københavner hehe :lol:

: 09 apr 2010, 18:49
af Captain Slow
jeg er sikker på Nick Ravn kan strikke en fin en samme til dig :wink:

: 09 apr 2010, 19:59
af Jakobsen
Nick ravn hvor træffer jeg ham henne ?? :D Det ku da være dejligt med en anden manifold.

: 09 apr 2010, 20:00
af Captain Slow
han hedder Raven herinde, og hans hjemmeside er: http://www.ravenz.dk/

efter hans gallerier ser det ud fra han godt kan styre en tigsvejser :-)