Side 2 af 2
: 15 nov 2009, 08:56
af Autobahn88.dk
JerrilD skrev:Hvad med at komme med nogle billeder af sådan en fin vogn?? evt i projekt forumet

Skal nok smide nogle op senere... Men de nysgerrige kan se slæden her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=406935
Og projektet er der nogle billeder af her:
http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=47080
: 15 nov 2009, 11:03
af Morten VJ
Personligt ville jeg flytte LMM op bag forlygten, og ind i motorrummet.
Da hverken stik eller elektronik er særligt glade for fugt!!
Og så får den lidt afstand til filtret, hvilket kun er godt!
For at mindske turbolensen fra filtrene, og ind i LMM.
De fleste fabriksmonterede LMM har et lige rør på ca.15-20 cm før, og et lige rør på ca 10 cm efter.
Det må de have en grund til, for hvis de kunne programmere sig ud af det.
Så havde de gjort det og sparet de penge til ekstra rør.
MVH
Morten
: 15 nov 2009, 12:13
af Autobahn88.dk
Morten VJ skrev:Personligt ville jeg flytte LMM op bag forlygten, og ind i motorrummet.
Da hverken stik eller elektronik er særligt glade for fugt!!
Og så får den lidt afstand til filtret, hvilket kun er godt!
For at mindske turbolensen fra filtrene, og ind i LMM.
De fleste fabriksmonterede LMM har et lige rør på ca.15-20 cm før, og et lige rør på ca 10 cm efter.
Det må de have en grund til, for hvis de kunne programmere sig ud af det.
Så havde de gjort det og sparet de penge til ekstra rør.
MVH
Morten
Hej Morten,
Jeg er helt enig med dig i denne antagelse.
Men 1) der er ikke plads på bagsiden af lygten, uden at jeg skal lave hele den rørføring om... og der er bare ikke en skid plads i det motorrum. 2) Alle kendte induction kits (fra fx HKS) monterer filteret direkte på LMM 3) Originalt sidder LLM monteret direkte på filterkassen 4) Ca 90% af alle globale medlemmer af 300ZX klubben kører med filter direkte på LMM - Uden problemer.
Den eneste grund til at jeg har lavet det om, i forhold til hvad man ellers kan købe af færdige kits, er at jeg gerne vil gøre rørene kortere, og med færre bøjninger.
Når jeg skal have motoren ud (næste vinterprojekt er at montere større møller) havde jeg tænkt at lave nye rør, fra turboerne og hele vejen ud...
/Claus
: 15 nov 2009, 20:53
af Staalanden
Autobahn88.dk skrev:Vaskehal... Føj

Men hvor sidder din MAF, i forhold til filteret og turboen? Har du evt. et billede?
Ja men den trængte sgu til en vask hehe.
Har kun lige det billede her.
Vil gerne ha lavet rørene om, så der ikke kan ligge vend i dem som der gjorde. Evt. flytte filter op i motorrum igen måske.
Ik det bedste billede, men man kan se hvordan filteret sider, og LMM sidder ca 5cm bag ved. Ligesom hvis det var den org luftfilterkasse. Er vel omkring 30cm til turbo tror jeg
: 27 nov 2009, 11:40
af Autobahn88.dk
Til JerrilD - Har lavet et indlæg med lidt historie/billeder her:
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22926
Andre er dog også velkomne
