Side 2 af 3

: 30 aug 2009, 20:31
af m power
jeg ville ikke vælge en gtk men derimod en 62-1 eller en T serie .

vi har en god kontakt i usa og han kan ikke anbefale gtk, da de ikke kan laves efter ønske, det kan de andre turbonetics ladere.

jeg kørte med en 62-1 a/r 96 på min bmw e30 m20b28 turbo , og det var helt vild som den kunne arbejde :D små 500hk med 1,3bar

jeg kørte med en 44mm tial wastegate, for det er nu rart at man også kan køre helt ned til 0,6 bar til hverdags kørsel

: 30 aug 2009, 20:32
af Scarface
lige et relateret spørgsmål, wastegatefjederen i min er en 0,8 fjeder tror jeg, men den kan alligevel komme helt op på 1,5 når den får fuld spade, og det endda selvom der osse er elektronisk boostcontroller fra HKS i der er sat til 1,3...?

nogen idé til hvad der sker her? jeg troede pointen med den fjeder, var at den så ikke skulle kunne komme højere?

: 30 aug 2009, 20:35
af Scarface
m power skrev:jeg ville ikke vælge en gtk men derimod en 62-1 eller en T serie .

vi har en god kontakt i usa og han kan ikke anbefale gtk, da de ikke kan laves efter ønske, det kan de andre turbonetics ladere.

jeg kørte med en 62-1 a/r 96 på min bmw e30 m20b28 turbo , og det var helt vild som den kunne arbejde :D små 500hk med 1,3bar

jeg kørte med en 44mm tial wastegate, for det er nu rart at man også kan køre helt ned til 0,6 bar til hverdags kørsel


okay, men mit mål er jo netop 650 hk, så GTK der er rated til 700hk virker jo som et godt bud?

er din kontakt en forhandler af dem?
den forhandler der er her i dk, er nemlig halv pebret...

: 30 aug 2009, 20:46
af m power
min kammerat skaffer dem hjem på bestilling.

du kan sagtens få en t serie der kan klare de hk , den 62-1 bb jeg havde på er ratet til 625hk.

gtk er bling bling serie de laver ikke mere effekt men koster bare mere og du kan som skrevet ikke få dem special lavet.

jeg har selv en turbonetics t3t4 til at ligge til min mr2 :D dog med 360 graders lejer da jeg tror de holder bedre.

jeg har monteret en gtk 500 (garrett gt35r) på en audi 1,8t quardro, den var jeg ikke imponeret af og nu er den død efter 10000km, så nu venter vi på at der kommer en ny på reklamation.

: 30 aug 2009, 21:33
af Scarface
m power skrev:min kammerat skaffer dem hjem på bestilling.

du kan sagtens få en t serie der kan klare de hk , den 62-1 bb jeg havde på er ratet til 625hk.

gtk er bling bling serie de laver ikke mere effekt men koster bare mere og du kan som skrevet ikke få dem special lavet.

jeg har selv en turbonetics t3t4 til at ligge til min mr2 :D dog med 360 graders lejer da jeg tror de holder bedre.

jeg har monteret en gtk 500 (garrett gt35r) på en audi 1,8t quardro, den var jeg ikke imponeret af og nu er den død efter 10000km, så nu venter vi på at der kommer en ny på reklamation.


den jeg ska have, ska helst være rated til 700 eller deromkring... hva har de i den størrelsesorden?

: 30 aug 2009, 21:48
af martin306xsi
Scarface skrev:lige et relateret spørgsmål, wastegatefjederen i min er en 0,8 fjeder tror jeg, men den kan alligevel komme helt op på 1,5 når den får fuld spade, og det endda selvom der osse er elektronisk boostcontroller fra HKS i der er sat til 1,3...?

nogen idé til hvad der sker her? jeg troede pointen med den fjeder, var at den så ikke skulle kunne komme højere?


Kunne det ikke tænkes at det er fordi wastegaten er for lille så den ikke kan nå at styre ladetrykket???

: 30 aug 2009, 21:55
af Scarface
martin306xsi skrev:
Scarface skrev:lige et relateret spørgsmål, wastegatefjederen i min er en 0,8 fjeder tror jeg, men den kan alligevel komme helt op på 1,5 når den får fuld spade, og det endda selvom der osse er elektronisk boostcontroller fra HKS i der er sat til 1,3...?

nogen idé til hvad der sker her? jeg troede pointen med den fjeder, var at den så ikke skulle kunne komme højere?


Kunne det ikke tænkes at det er fordi wastegaten er for lille så den ikke kan nå at styre ladetrykket???


det er den samme tanke jeg har tænkt, og egentlig grunden til hele tråden... ;) :P

: 30 aug 2009, 23:43
af m power
hvis du vil lave 600++ hk er det nok en T66 (680hk ) serie eller den nye T66 t3t4 som er ratet til 720hk.

er det en 2,5 ltr motor du har i din supra ?

der er en del her på denne side, det er dog ikke der fra vi får stumperne
www.vecco.com/products.php?sub_cat_id=3

: 31 aug 2009, 00:06
af Scarface
m power skrev:hvis du vil lave 600++ hk er det nok en T66 (680hk ) serie eller den nye T66 t3t4 som er ratet til 720hk.

er det en 2,5 ltr motor du har i din supra ?

der er en del her på denne side, det er dog ikke der fra vi får stumperne
www.vecco.com/products.php?sub_cat_id=3


hva koster sådan en T66? hva med dyser, er de i et prisleje der er til at snakke om, eller ka de lige så godt købes i dk?

ja, det er en 1JZ jeg har i...:)

: 31 aug 2009, 18:11
af m power
jeg har brugt rc-racing dyser til min tidligere bmw og har også købt dem til mit mr2 projekt.
jeg kan lige prøve at finde en pris til dig