kan ms styre vvti ?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

splynk skrev:det er ikke til min bil, min MS er til salg og en evt. køber spørger til emnet


Kan du ikke bare spørge om din MS kan?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#12 Indlæg af Alex_Reedtz »

Er det ikke også det han gør?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

MÅSKE skulle han prøve at spørge hvor han købte den i sin tid!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#14 Indlæg af Captain Slow »

tjae,
jeg forventer ikke at få et svar fra ad den vej, :roll:
vedkommende har meget store problemer med at holde sine aftaler, og kan da slet ikke kan tåle at blive gjort opmærksom på det, :grr:

så nej det er næppe en option, :coffee:

men mon ikke "ham der" Henrik GM ved lidt om MS også, og sikkert let kunne besvare spørgsmålet :damn: hvis han gad ? :gnaek:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

splynk skrev:tjae,
jeg forventer ikke at få et svar fra ad den vej, :roll:
vedkommende har meget store problemer med at holde sine aftaler, og kan da slet ikke kan tåle at blive gjort opmærksom på det, :grr:

så nej det er næppe en option, :coffee:

men mon ikke "ham der" Henrik GM ved lidt om MS også, og sikkert let kunne besvare spørgsmålet :damn: hvis han gad ? :gnaek:


Ro på nu, ingen grund til at hidse en stemning op.

Vel ikke et spørgsmål om jeg gider eller ej :? . Kender jo ikke den boks du snakker om, så det vil bringe mig på tynd is at fortælle dig hvad den kan og/eller ikke kan.

Kan ikke se af VVTI ikke er _muligt_ men det er ikke i min boks, vel mest fordi der ingen efterspørgsel er på den funktion.

Du fik ikke svar på dit spørgsmål, men se da ad i dit pin-out om der findes noget der ligner en udgang til VVTI der. Logikken må vel være at hvis du ikke vil snakke med sælger, og ikke har den i pinoutet, så er den der vel ikke? :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#16 Indlæg af Captain Slow »

well blev lidt hidsig over et par mere eller mindre irreterende svar,

jeg har ikke direkte en vvti udgang,

spørgsmålet er mere om den kan komme til det,
om der er "software" til det.
og hvad der skal til for at den kan styre det.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Som jeg læser softvaren så kan den styre VVT, med en simpel on off udgang.

VVTI den intilligente, trinløse variable variant, kan jeg ikke finde understøttelse for.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Vi har proevet og koere en VVTI motor, kun som VVT, den lavede faktisk en bedre momont kurve, tror kun det er til noget miljoe halloej det VVTI..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#19 Indlæg af johan o r »

Jeg ved godt jeg bare kan google og læse, og det heller ikke kommer til at hjælpe på dit spørgsmål Splynk, Men er der nogle der ved hvordan vvti virker??
Altså hvad det er der får får knasten til at rykke sig, og hvordan det skal styres, er det spoler, magnet, olietryk, solenoide eller hvordan??

Og er der "fjeder" i så de selv hopper tilbage, når ikke der tvunget i en anden stilling, eller skal de styres begge veje??

Johan
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#20 Indlæg af Dalen »

Selve vridningen på knastakslen blir gjort av oljetrykk. Det er ingen returfjær der, det er kun oljetrykk som må til både for å gå mot + og mot - i timingen på knasten.
Før de to oljekanalene som går inn i vvti-huset på knast-hjulet, sitter en elektronisk styrt ventil, som slipper inn olje i den ene eller den andre oljekanal, ettersom det er behov for tidligere eller senere timing på knasten.
-så det skal altså styres begge veier, som du sier.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Besvar