saab 900 2.0i og en saab 2.0i turbo hva er forskel

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#11 Indlæg af Kaas »

jeg kunne sagtens finde på at lave det hvis det var mig. Men som sagt det er ikke bare lige.
Det med ventileren skal du ikke tænke på når du har en 16v motor. Det var kun hvis det havde været en gammel 8v motor, der skal du rigtig nok som daniel skriver have ventiler fra en turbo.

Hvis det var mig der skulle igang, så ville jeg enten finde en turbo motor, de kan stadig findes, sagtens. Og så bygge megasquirt på den. Eller så ville jeg kører med mindre tryk på den nuværende dog stadig med megasquirt.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#12 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er en årgang 94, så det må være en NG900, dermed snakker vi Trionic-motorstyring... Hvilket bestemt ikke gør sagen lettere, men giver en rigtig lækker motorstyring at arbejde med...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

tlf nr

#13 Indlæg af bjarkeherning »

hej daniel
har du ikk et tlf nr ?
jeg er selv fra ilskov
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Besvar