Side 2 af 2
: 16 aug 2009, 11:28
af Yugo Turbo
jeg kan godt tåle brok, når jeg har drillet, så helt fint med mig...
det lyder meget logisk at 2,0 er mere omdrejningsvillig end 2,5.
da det er næsten ens motorblokke, så er forøgelsen på motorvolumen skabt ved at boringen er øget lidt som jeg husker det, samt at slaget er længere. dette vile unægteligt give at den ikke føles så kvik på omdrejningerne.
som sugemotor ville jeg bestemt få portet toppen, hvis ikke du selv kan og så undersøge nærmere hvilke knaster andre bruger med godt resultet til det du selv ønsker (kørbarhed i hele registeret eller all out top effekt) så vil jeg bestemt mene at du har godt chancer for en fornuftig forøgelse, vel at mærke efter den er mappet om til de nye forhold. hvis ikke den bliver mappet, ville jeg næsten sige at det hele er ligegyldigt. ja man kan hæve benzintrykket lidt osv osv, men det er ikke den rigtige måde at lave projektet på.
: 16 aug 2009, 11:32
af Yugo Turbo
@ m power
der er som sådan ikke noget galt i at ha en profil på BG, men det er ofte et galleri som mange laver sjov med, grundet de meget morsomme spørgsmål der er på det forum til tider.
såsom ham der havde regnet sin motors nye effekt ud, ved at ligge sammen hvad effektforøgelse han havde hørt de forskellige modifikationer gav. faktisk var det ham gutten jeg prøvede at citere med mit første indlæg i denne tråd...
men nej der er da intet galt med BG, jeg ved da at Darth (ravnen) har en populær pop profil der, som han er meget glad for og tit fortæller om...

: 16 aug 2009, 11:42
af m power
ja jeg har en profil på en del forums, og så sorterer jeg bare det fra som ikke kan kan bruges , det gælder nu også PP forumet
hvad angår det m50b20 projekt, så er det jo dødsdømt på forhånd og derfor så gider jeg slet ikke at komentere det

: 16 aug 2009, 12:11
af møffe
er M50B20 motoren lige så moment forladt i bunden som en M50B25 er?
og er 2,5éren ikke lidt mere langbenet i gearingen? der er 2,0éren i hvertfald lavgearet. kan nemt huske dem jeg har kørt mod i min sierra GT tilbage dengang hvor 150hk var en hurtig bil

re:
: 16 aug 2009, 12:45
af Spir
Toppen blir portet, det sker når toppen ska a for og blive renoveret.
Der er nogen der siger det er noget der kommer til og virke, og kan komme med en begrundelse. Der er også nogen der siger det IK kommer til og virke, men de kan ikke sige hvorfor.
Jeg har overvejet og smide en anden krumptap i, jeg ka i skrivende stund ik huske hva det er for en model der passer i, men mener det er en fra en 3.0. Så blir den selvfølgelig IK en 3.0 bare a den grund, men lidt mere end en 2.0

: 16 aug 2009, 14:37
af møffe
hvad med den 2,6 hartge laver? er der nogle steder de ved hvad den består af? så vidt jeg husker så laver den en del moment.
: 21 aug 2009, 11:04
af tyson2
Ved godt jeg ikke må sige smid en større i for det andet skal prøves. MEN. Hvorfor ikke bare gøre som mig. Min er standard 520i med en m52b20. Den er udskiftet til en m52b25 fra en 523i. Den har standard 170 hk og er derfor lovlig og smide i.
Så er indsugningsmanifolden blevet udskiftet med en fra en m50b25. Og derefter blevet målt til små 200 hk. Så er den "lovlig" på papiret. Ved ikke om der er regler imod udskiftning af manifolden. Men det er sgu da billige og nemme heste. Og sådan en m52 har altså en behalig blød motorgang iforhold til de m50ere der.
: 29 aug 2009, 07:51
af 2fat2fly
Den løsning ville jeg også vælge, for den motor går bedre end den gamle m50b25 som jo sjældent har de lovede 192hk, og så er m52b25 også lettere, mener ca 30kg..