Side 2 af 2

: 24 jul 2009, 12:41
af Wildert
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:De fuelrails er bare ret dyre - men sådan er det.

Et alternativ er at nappe en fra en 1.8T'er og så forlænge den, så den bliver lang nok til at nå ned mellem.

Eller du kan lave en selv - det gjorde jeg - men sikke et cirkus :-).


1000kr for en rustfri fuelrail ready to run er vel ikke ligefrem ret dyrt?
Vel især ikke når det er "sikke et cirkus" at lave den selv? :wink:


Mnja - hvis man ser på håndarbejdet i det, så er det sikkert ikke. Men det virker overvældende i min verden, for en meget simpel ting.

Jeg kan godt følge hvad du siger - og ender i sådan et "split brain"-scenarie. For jeg gad heller ikke lave den for mindre :-).

: 24 jul 2009, 12:46
af golfmann
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:De fuelrails er bare ret dyre - men sådan er det.

Et alternativ er at nappe en fra en 1.8T'er og så forlænge den, så den bliver lang nok til at nå ned mellem.

Eller du kan lave en selv - det gjorde jeg - men sikke et cirkus :-).


1000kr for en rustfri fuelrail ready to run er vel ikke ligefrem ret dyrt?
Vel især ikke når det er "sikke et cirkus" at lave den selv? :wink:

Et alternativ var jo at vælge en anden motor at bygge på, hvor delene kunne findes hos den lokale skrothandler.



anden motor bliver der ikke tale om :D da sådan en 2.0 16v, bare går lækkert..

men at lave en selv, tror jeg nu heller ikke er noget problem, når man har mulighederne, og værktøjet til det :)

: 24 jul 2009, 12:52
af HenrikGM
golfmann skrev:[
men at lave en selv, tror jeg nu heller ikke er noget problem, når man har mulighederne, og værktøjet til det :)


Overhovedet ikke noget problem at lave det selv, især ikke hvis man har grejet, lysten,tiden og evnerne!

Husk at en vigtig kvalitet ved en fuelrail er at den er tæt. Helst over alt, og helst hele tiden.

I modsat fald kan de gå sådan at bilen automatisk demonterer sig selv i løbet af en lille times tid, medmindre brandvæsenet kommer og afbyder den automatiske demontering ;-)

: 24 jul 2009, 13:21
af golfmann
HenrikGM skrev:
golfmann skrev:[
men at lave en selv, tror jeg nu heller ikke er noget problem, når man har mulighederne, og værktøjet til det :)


Overhovedet ikke noget problem at lave det selv, især ikke hvis man har grejet, lysten,tiden og evnerne!

Husk at en vigtig kvalitet ved en fuelrail er at den er tæt. Helst over alt, og helst hele tiden.

I modsat fald kan de gå sådan at bilen automatisk demonterer sig selv i løbet af en lille times tid, medmindre brandvæsenet kommer og afbyder den automatiske demontering ;-)


hehe det har du selvfølgelig ret i, vil nok være mindre godt

har fx også selv lavet nye benzinrør ved højtrykspumpen under bunden, da jeg syntes dem fra vw, lige var pebber'et nok :) og er nu ikke noget problem..

men det kan jo også være man kan være heldig at finde en på ebay, til mindre penge, hvis det skulle være :)

men bliver godt, når man kommer af med den mængdefordeler, der sidder originalt :)

er der nogle der er gode til at køre MS ind i jylland?? når den tid engang kommer? :)

: 24 jul 2009, 14:34
af HenrikGM
golfmann skrev:[
er der nogle der er gode til at køre MS ind i jylland?? når den tid engang kommer? :)


Jo, det er nok ikke så svært at finde ud af. :-)

: 25 jul 2009, 11:13
af golfmann
HenrikGM skrev:
golfmann skrev:[
er der nogle der er gode til at køre MS ind i jylland?? når den tid engang kommer? :)


Jo, det er nok ikke så svært at finde ud af. :-)


det lyder jo gode så :D

så skal det nok blive et spændende projekt :)

: 19 sep 2009, 22:54
af BSA-G40
golfmann skrev:
HenrikGM skrev:
golfmann skrev:[
er der nogle der er gode til at køre MS ind i jylland?? når den tid engang kommer? :)


Jo, det er nok ikke så svært at finde ud af. :-)


det lyder jo gode så :D

så skal det nok blive et spændende projekt :)


Så skal du jo huske og smide dit projekt op herinde Casper :popcorn:

: 21 sep 2009, 23:43
af golfmann
BSA-G40 skrev:Så skal du jo huske og smide dit projekt op herinde Casper :popcorn:



ja brian, kommer også, når det lige kommer så langt :D
men skal lige flytte nu her engang, så skal der nok komme gang i den