Side 2 af 3

: 14 jun 2009, 00:43
af cb
Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo

: 14 jun 2009, 08:33
af luske
cb skrev:Er du sikker på at turboen kan få luft nok ??

Er før set at indsugningen er for lille, hvilket kan give en rød manifold og olie i turbo


den kommer du lige til at skære ud i pap ?? forstår ikke helt sammenhængen ??

MVH Luske

: 14 jun 2009, 09:32
af cb
hvis rør, filter eller andet på turboen indsugningside, er for lille til at turboen kan få luft nok så kan manifold blive rød, og der kan komme olie ud i huset på turboen

: 14 jun 2009, 11:45
af Hp Ae86
mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent

: 14 jun 2009, 11:47
af K-FINN
Evt ligge dit tændingsmap op.

: 14 jun 2009, 12:13
af Hp Ae86

: 14 jun 2009, 13:26
af Morten VJ
Det ligner for lidt avancering ved dellast.
En tommelfinger regel siger 1,5-2 grader for hver 10 kpa.
Så hvis vi bruger 2 grader pr 10 kpa.
så ser det noget anderledes ud.
Udgangs punkter er ved 3000 omd. og fra 100 kpa og ned.

Kpa din ny
100 26 26
90 26 28
75 27 31
60 28 34
45 30 37
30 32 40

Og hele tabellen skal ses igennem, og det er kun ment som et udgangspunkt, fintuning er nødvendig.

MVH

Morten

: 14 jun 2009, 16:14
af MortenSkals
Morten VJ:

Så er vores egen fornemmelse vidst bekræftet til fulde :)

: 14 jun 2009, 16:15
af cb
Hp Ae86 skrev:mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed

: 15 jun 2009, 17:15
af Hp Ae86
cb skrev:
Hp Ae86 skrev:mit indsugningsrør er 3" og har et hks padehattefilter på, tror det er rigeligt, tror også mest på at tændingen står for sent


jep det er nok, men det var jo ikke nemt at se og det andet kunne jo være en mulighed


Korrekt, og det er da altid godt godtfolket kommer med nogle bud :)