saab 9000i 2,3 16v turbo ??
Redaktør: Moderatorer
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
hmm nej for hvis jeg acc langsomt altså træder langsom ned på speeder under acc. kan jeg godt holde en fornuftig ladetryk... man kan også se at der sker et eller andet mærkeligt når man acc. i 4gear så lader den...... og går hurtigt ned i ladetryk ... tror godt det kunne være noget styring da den imens den er nede i ladetryk rykker lidt i acc som om man sidder og holder den blidt på bremsen og så kommer ladetrykket igen .. hmm svært at forklare og kampirreterende at køre med.... når man skal overhale og man smider speed i bund går lade måler helt op . og falder igen... så skal man slække gassen (så den passer til hastigheden ) og så kan man smide den i bund igen..
er der nogen måder at komme en APC til livs på ... ville gerne se om det er den der driller..
er der nogen måder at komme en APC til livs på ... ville gerne se om det er den der driller..
-
carsten rs turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
-
carsten rs turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
-
Ydegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Jo, der skal sidde L-jettronic i den årgang, skifter til saab's eget system i 1993 - dette kan jeg mappe på, men ikke på de gamle systemer.
Derimod sidder der et DI-APC system (direct ignition kombineret med ladetryksstyring) på din vogn.
Det er muligt at omgåes systemet, men hvis det registrerer en fejl, så ville jeg undersøge hvad fejlen er, for at være sikker på der ikke er noget alvorligt galt...
Start med at fejlsøge på ladetrykket - hvad er dit grundladetryk?
Din bil skal standard lade omkring 1 bar, og have 200hk, så du mangler en del når den også er chippet...!
Daniel.
Derimod sidder der et DI-APC system (direct ignition kombineret med ladetryksstyring) på din vogn.
Det er muligt at omgåes systemet, men hvis det registrerer en fejl, så ville jeg undersøge hvad fejlen er, for at være sikker på der ikke er noget alvorligt galt...
Start med at fejlsøge på ladetrykket - hvad er dit grundladetryk?
Din bil skal standard lade omkring 1 bar, og have 200hk, så du mangler en del når den også er chippet...!
Daniel.
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
jeg har undersøgt og undersøgt og kan ikk rigtig finde nogen fejl... ladetryk er lidt svært at måle da den jo kun lader op og falder igen.. jeg kan dog godt holde 1bar hvis jeg træder speeder langsomt ned flg.acc indtil den når omkring 4000 omdr. så smidder den trykket.... under små hurtige acc under 4000 omdr. kan jeg sagtens lave 1,3bar og blowoff lufter fint ud når jeg slipper speed osv.
acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar
det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..
ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...
hvad er det for en føler der sidder der ??
acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar
det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..
ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...
hvad er det for en føler der sidder der ??
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
jeg har undersøgt og undersøgt og kan ikk rigtig finde nogen fejl... ladetryk er lidt svært at måle da den jo kun lader op og falder igen.. jeg kan dog godt holde 1bar hvis jeg træder speeder langsomt ned flg.acc indtil den når omkring 4000 omdr. så smidder den trykket.... under små hurtige acc under 4000 omdr. kan jeg sagtens lave 1,3bar og blowoff lufter fint ud når jeg slipper speed osv.
acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar
det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..
ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...
hvad er det for en føler der sidder der ??
acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar
det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..
ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...
hvad er det for en føler der sidder der ??