saab 9000i 2,3 16v turbo ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#11 Indlæg af vognbjerg »

hmm nej for hvis jeg acc langsomt altså træder langsom ned på speeder under acc. kan jeg godt holde en fornuftig ladetryk... man kan også se at der sker et eller andet mærkeligt når man acc. i 4gear så lader den...... og går hurtigt ned i ladetryk ... tror godt det kunne være noget styring da den imens den er nede i ladetryk rykker lidt i acc som om man sidder og holder den blidt på bremsen og så kommer ladetrykket igen .. hmm svært at forklare og kampirreterende at køre med.... når man skal overhale og man smider speed i bund går lade måler helt op . og falder igen... så skal man slække gassen (så den passer til hastigheden ) og så kan man smide den i bund igen..


er der nogen måder at komme en APC til livs på ... ville gerne se om det er den der driller..
carsten rs turbo
Nyt Medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15

#12 Indlæg af carsten rs turbo »

Sidder der et system på sådan en som ½ ladetrykket hvis den tændingsbanker??? For hvis der går er det måske der fejlen skal findes
CBR900RR
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#13 Indlæg af vognbjerg »

ja der sidder noget apc på den...

jeg har tjekket alle motor ophæng og har tanket sehll super power benzin et par dage nu for at se om de skulle være det... men det er stadig det samme..

kan man mon omgås såen et apc system på en måde ??
carsten rs turbo
Nyt Medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:15

#14 Indlæg af carsten rs turbo »

Ved ikke lige hvordan det er lavet på din bil.. men på en Escort RS Turbo sidder der en ventil som styre det med at halvere lade trykket og den tager man bare fra. Men er du sikker på den ikke har tændings banken da??? for så er det jo ikke smart at køre uden om sådan et system
CBR900RR
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#15 Indlæg af vognbjerg »

nej det er jeg jo ikk sikker på det ikk er .. det skal manjo næsten måle sig frem til..
jeg ville som heller ikk have noget imod at køre med lavere ladetryk indtil jeg var sikker , hvis jeg kunne slippe for (on off) ladetryk..

130hk i en saab er ikk meget sjovt.. hehe
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#16 Indlæg af Ydegaard »

Hvor i dk er du fra?
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#17 Indlæg af vognbjerg »

jeg er fra sdr. felding ca .. men kommer da rundt i landet , og er der nogen der vil lure hva der kan være galt kører jeg gerne lidt efter det.. :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#18 Indlæg af Saab-Daniel »

Jo, der skal sidde L-jettronic i den årgang, skifter til saab's eget system i 1993 - dette kan jeg mappe på, men ikke på de gamle systemer.
Derimod sidder der et DI-APC system (direct ignition kombineret med ladetryksstyring) på din vogn.
Det er muligt at omgåes systemet, men hvis det registrerer en fejl, så ville jeg undersøge hvad fejlen er, for at være sikker på der ikke er noget alvorligt galt...
Start med at fejlsøge på ladetrykket - hvad er dit grundladetryk?
Din bil skal standard lade omkring 1 bar, og have 200hk, så du mangler en del når den også er chippet...!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#19 Indlæg af vognbjerg »

jeg har undersøgt og undersøgt og kan ikk rigtig finde nogen fejl... ladetryk er lidt svært at måle da den jo kun lader op og falder igen.. jeg kan dog godt holde 1bar hvis jeg træder speeder langsomt ned flg.acc indtil den når omkring 4000 omdr. så smidder den trykket.... under små hurtige acc under 4000 omdr. kan jeg sagtens lave 1,3bar og blowoff lufter fint ud når jeg slipper speed osv.

acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar

det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..

ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...

hvad er det for en føler der sidder der ??
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#20 Indlæg af vognbjerg »

jeg har undersøgt og undersøgt og kan ikk rigtig finde nogen fejl... ladetryk er lidt svært at måle da den jo kun lader op og falder igen.. jeg kan dog godt holde 1bar hvis jeg træder speeder langsomt ned flg.acc indtil den når omkring 4000 omdr. så smidder den trykket.... under små hurtige acc under 4000 omdr. kan jeg sagtens lave 1,3bar og blowoff lufter fint ud når jeg slipper speed osv.

acc jeg blidt altså uden nævneværdig ladetryk kan man mærke noget kobler til at fra . altså den acc lidt og stopper med at acc og acc lidt igen osv osv
træder jeg speed i bund ved 80km i timen i 5gear kan den fint gå op på 1,7 bar og sikkert mere inden den smidder trykket til 0,3 bar

det er næsten umuligt at forklare hvorn og give nogle tal da det er ca er galt uanset hvor og hva jeg gør..

ljetronic kan da ikke chippes?? boksen ser ihvertfald ikke ud til at have været åben..
jeg prøved lige for sjov at pille føleren der sidder på trykrøret af(ledning)
der acc. den jævnt prøved dog ikk med meget acc. da jeg ikk ville brænde noget a ...

hvad er det for en føler der sidder der ??
Besvar