Side 2 af 2

: 08 apr 2009, 23:22
af HenrikGM
Supra MK4 skrev:Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.


Lad mig gætte: Kina/T.Hansen instrument?

En inconelføler ryger nemligt ikke sådan lige af...;-)

: 08 apr 2009, 23:28
af HenrikGM
TTA skrev:
Morten VJ skrev:Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...


Fantastisk produkt. :damn:

Henvender den sig til seriøse folk?
Hvis ja, hvorfor mangler alle info om sensoren så?
Hvis ja, hvorfor er der ingen responstid opgivet på sensoren?
Hvis ja, hvor er så diameteren henne?
Hvis ja, hvor står materialet sensoren er lavet af henne?

Konklusion: Dyrt T.Hansen.

Måske lidt hårdt, men det er sgu som at sætte en annonce i avisen:
"Brugt nyere rød bil sælges med fin interiør og gode dæk...."


EGT efter turbo fortæller ikke en fandens masse. Hvad er det du vil bruge den sensor til, og hvor varm må din EGT blive efter din turbo?

: 09 apr 2009, 10:05
af TTA
HenrikGM skrev:
TTA skrev:
Morten VJ skrev:Hvis man ikke har råd til en kvalitets føler, og er bange for sin turbo.
Så bør man undlade måling af EGT.
Eller montere et stege thermometer i rørhalen på udstødningen.
Den giver også en indikation efter at turbine, eller udstødnings ventiler er brændt af.

Det er en nice to have, men ikke need to have måling.

MVH

Morten
morten jeg ved ikke om det er en kvalitets føler.. jeg har købt det med et ur http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... emID=158...


Fantastisk produkt. :damn:

Henvender den sig til seriøse folk?
Hvis ja, hvorfor mangler alle info om sensoren så?
Hvis ja, hvorfor er der ingen responstid opgivet på sensoren?
Hvis ja, hvor er så diameteren henne?
Hvis ja, hvor står materialet sensoren er lavet af henne?

Konklusion: Dyrt T.Hansen.

Måske lidt hårdt, men det er sgu som at sætte en annonce i avisen:
"Brugt nyere rød bil sælges med fin interiør og gode dæk...."


EGT efter turbo fortæller ikke en fandens masse. Hvad er det du vil bruge den sensor til, og hvor varm må din EGT blive efter din turbo?
jeg skal bruge den til og hold øje med min motor.. jeg er sikker på man kan finde flere data på plx side...
http://www.plxdevices.com/sensormodules.html

Tech Specs

Physical Dimensions 2" x 2.875" x 1.125" (52mm x 75mm x 28mm) L x W x H Accuracy ~5 Deg C (~9 Deg F) Accuracy ~1 PSI Measurement Range 0-1023 Deg C (32-1873 Deg F) Measurement Range 0-150 PSi Analog Outputs Linear 0-5V (Driving Current 20mA) Operating Voltage 8V-18V Power Consumption 0.3 Watts Operating Temperature 0 - 85 Deg C Sensor One K-Type Thermocouple Enclosure Extruded Aluminum

: 11 apr 2009, 20:09
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:Jeg ville sætte EGT lige EFTER turbo.
Har desværre set nogle gange at føler ryger af, og smadre turbo.


Lad mig gætte: Kina/T.Hansen instrument?

En inconelføler ryger nemligt ikke sådan lige af...;-)


:tooth: nej det var faktisk et ret dyr SARD produkt.

Er der nogen der har prøvet og måle forskellen på EGT, på de to forskellige steder.

: 11 apr 2009, 20:34
af grydesvamp
Egt uret vildleder desværre oftere end det vejleder, idet at placering aldrig er ideel og 2 motore aldrig er helt ens.

Jeg bruger mit Egt-ur til 2 ting.

1. At aflæse temperaturen ved fuld gas (hvis den pludselig er 100 grader varmere end normalt er der nok noget galt!)

2. At aflæse temperaturen EFTER jeg lige har brændt fingrene på en lun manifold/turbo.


Sidstnævnte kan også klares med en temperatur pistol (Hvilket henrik GM beviste ret godt med et stort grin på læben, da jeg brændte mig under justering af min wastegate! :damn: )


konklusion : Brug hellere pengene på en ordenlig wideband lambdasonde og et dertilhørende ur. http://www.innovatemotorsports.com/products/xd16.php

: 26 apr 2009, 13:59
af møffe
har endeligt fået mit wideband kit hjem fra innovate. den skal monteres på min cosworth 4x4 sierra. men er ikke blevet klogere af at læse gamle tråde her på PF.

downpipen er i 3", den std lambdasonde sidder i udshuset. er den mere solid bygget end en wideband?

er 30cm fra turbo det rigtige svar eller er det sagen uvedkommende hvor placeringen er? man kan trodsalt måle det ved afgangen også?

den bliver fastmonteret så levetiden skal være så lang som muligt på den.

: 26 apr 2009, 14:41
af Blob
Prøv at kigge i manualen. Der står nogle godt råd vedr. monteringsposition og varmeafledning.

Jakob

: 26 apr 2009, 14:53
af møffe
syntes jeg har gjort, men kan ikke finde noget om det. men søger bare lidt mere efter info.

: 26 apr 2009, 16:43
af Morten VJ
Et sted imellem 30 cm og 1 m fra turboen.
Min sidder ca en meter fra turboen og har holdt i ca 5 år.

Det værste for en wb sensor er at den bliver for varm.
dels måler den forkert, men den mister lidt levetid hvergang den bliver overhedet.

MVH

Morten