Side 2 af 2

: 23 mar 2009, 22:32
af K-FINN
Du vil nok først have ladetryk efter 5000rpm. alt efter hvad knaster du vælger, og kører du med standard knaster, er det helt forkert turbo du kigger på..
Vil anbefale du får monteret 360 graders lejer i inden du lader 1,5 bar.
Men så ville det være nemmere bare købe en T70 med det samme, den holde til det du tør give din motor.

: 23 mar 2009, 22:38
af Hp Ae86
okæ hvad sæt knaster ville være super til en t70 ? den har jo en fin nok pris efter hvad den kan levere :)

: 23 mar 2009, 22:44
af K-FINN
Hvis du sigter efter de 3-400hk du skrev i første omgang, ville jeg vælge en T3/T4 TOP, den kan levere op til ca 400hk.
T70 er til når du vil have 400-600hk.

Jeg ville vælge nogle 272/272, og hvis du ikke har mod på og lave om ved kobber, så hold dig under 9 i løft.

: 23 mar 2009, 22:47
af Hp Ae86
prøver lige af finde nogle specs på den turbo jeg er blevet tilbudt, hvad går man ud fra når man vælger knaster? mindre ventil overlapning? eller hvordan?

: 23 mar 2009, 22:59
af K-FINN
Det tror jeg jacob kan svare meget bedre på.

Grunden til jeg siger 272/272 er det har vi prøvet mange gange i netop sådan en motor du har.
Prøvet både HKS og TODA, men skal ikke kunne sige om et andet mærke gør det bedre.

: 24 mar 2009, 18:19
af JPP
Supra MK4 skrev:Du vil nok først have ladetryk efter 5000rpm. alt efter hvad knaster du vælger, og kører du med standard knaster, er det helt forkert turbo du kigger på..
Vil anbefale du får monteret 360 graders lejer i inden du lader 1,5 bar.
Men så ville det være nemmere bare købe en T70 med det samme, den holde til det du tør give din motor.


Vil lige minde om at en Super T70 (betegnes T60 andre steder, da navnet normalt kendetegner kompr. inducer) har opdelt T3 turbine indløb. En generel lidt overset bonus IMO. Ved anvendelse af dette lyder erfaringerne ca. 1000-1500 rpm tidligere ladetryk afhængig af motor og opbygning. Det er cyl. 1+4 og 2+3 sammen i de to indløb og kræver to udgange til WG (en fra hver side) og opdelt rørføring/skillevæg helt op under ventilen på WG. Alternativt to WG.

: 26 mar 2009, 19:32
af K-FINN
Du er da en ting der skal prøves.