Turbo T3-t4

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Du vil nok først have ladetryk efter 5000rpm. alt efter hvad knaster du vælger, og kører du med standard knaster, er det helt forkert turbo du kigger på..
Vil anbefale du får monteret 360 graders lejer i inden du lader 1,5 bar.
Men så ville det være nemmere bare købe en T70 med det samme, den holde til det du tør give din motor.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#12 Indlæg af Hp Ae86 »

okæ hvad sæt knaster ville være super til en t70 ? den har jo en fin nok pris efter hvad den kan levere :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Hvis du sigter efter de 3-400hk du skrev i første omgang, ville jeg vælge en T3/T4 TOP, den kan levere op til ca 400hk.
T70 er til når du vil have 400-600hk.

Jeg ville vælge nogle 272/272, og hvis du ikke har mod på og lave om ved kobber, så hold dig under 9 i løft.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#14 Indlæg af Hp Ae86 »

prøver lige af finde nogle specs på den turbo jeg er blevet tilbudt, hvad går man ud fra når man vælger knaster? mindre ventil overlapning? eller hvordan?
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Det tror jeg jacob kan svare meget bedre på.

Grunden til jeg siger 272/272 er det har vi prøvet mange gange i netop sådan en motor du har.
Prøvet både HKS og TODA, men skal ikke kunne sige om et andet mærke gør det bedre.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#16 Indlæg af JPP »

Supra MK4 skrev:Du vil nok først have ladetryk efter 5000rpm. alt efter hvad knaster du vælger, og kører du med standard knaster, er det helt forkert turbo du kigger på..
Vil anbefale du får monteret 360 graders lejer i inden du lader 1,5 bar.
Men så ville det være nemmere bare købe en T70 med det samme, den holde til det du tør give din motor.


Vil lige minde om at en Super T70 (betegnes T60 andre steder, da navnet normalt kendetegner kompr. inducer) har opdelt T3 turbine indløb. En generel lidt overset bonus IMO. Ved anvendelse af dette lyder erfaringerne ca. 1000-1500 rpm tidligere ladetryk afhængig af motor og opbygning. Det er cyl. 1+4 og 2+3 sammen i de to indløb og kræver to udgange til WG (en fra hver side) og opdelt rørføring/skillevæg helt op under ventilen på WG. Alternativt to WG.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Du er da en ting der skal prøves.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar