Side 2 af 5

: 15 mar 2009, 09:36
af K-FINN
Har nu også altid syntes at det var meget optimitisk med 400hk på sådan en GT28.
Havde slet ikke set at hjul faktisk var den samme på udstødningssiden.

Gt28 serie er kun til 1,6L hvis det skal lave de hk de er opgivet til.

: 15 mar 2009, 09:38
af JPP
Fik lige lagt en GT3071R 56,5mm .64 A/R til sammenligning.

Ja +400hk på GT28 hus er kun fordi man har en fetish for GT28 huset. Jeg er stødt på eksempel med 441hk på en 16v 2.1 og 2bar...den har været rødglødende og alt justering herefter, tænk hvad den havde lavet med GT35 eller GT40..

Andet eksempel er 2.0 8v og 428hk ved 2bar svjh.

Begge lige omkring 6000 rpm med GT2876R .86 A/R

: 15 mar 2009, 09:40
af K-FINN
Kører selv med Gt2860R på min standard 1,5L toyota motor.
Der syntes jeg den er for lille, ihvertifal i WG, selvom jeg pille WG arm af, kan jeg lave 0,8 bar.

: 15 mar 2009, 10:04
af JPP
interessant, er det med .64 A/R?, hvor mange omdr?, 16v?

: 15 mar 2009, 10:19
af K-FINN
Det er jeg ret sikker på, det er den op til ca 310hk.
Det er en 16v motor og max rpm er 7200.
Ca. fra 5500 og ud til 7200rpm stiger den til 0,8 bar.

: 15 mar 2009, 10:27
af JPP
Ok, jeg mener jeg havde 0.1 bar med armen af på 1.9L 8v til 6000rpm med .86 A/R GT2860RS på kompakt manifold.

: 15 mar 2009, 10:30
af K-FINN
Kan det være fordi det er en kina mølle ?, ej spøg tilside.

Tror det er fordi jeg kører med 2,5" udstødning, men kan ikke andet gætteri indtil jeg har prøvet og sætte restikter i udstødning.

: 15 mar 2009, 10:34
af JPP
Jeg kørte med 3' halvvejs, herefter 2½

: 15 mar 2009, 10:44
af K-FINN
:popcorn: det lyder mærkeligt, har checket om WG kan åbne helt, så det er ikke det.

Der er godt flow igennem motor syntes jeg, i tomgang blæser der faktisk ret meget ud af blowoff, kan være jeg har været heldig og ramme god opsætning, men hjemmelavet manifold.
Det er standard en 110hk motor, eneste jeg har skiftet er stempler, den laver 252hk og 294nm ved 1,05 bar, målt ved otto.

: 15 mar 2009, 11:18
af JPP
Dit ladetryk starter fra 5500 og opefter. Jeg kom aldrig over 6000rpm, så jeg ved ikke hvad der sker herover