Side 2 af 3
...
: 01 feb 2009, 13:58
af ejnarmc
ravnen> tænker du på et Innovate lc-1 og så med et ur i bilen??
: 01 feb 2009, 14:00
af lqs
hvad ms og dyser kører du med? er det den standard box du får chipet? hvis ikke er det måske bedre du selv sætter dig ind i hvordan tingene virker (læs billigere!) MVH søren
...
: 01 feb 2009, 14:06
af ejnarmc
det er den orginale motorstyring, der er shippet, og det er 5 stk 465cc dyser..
rh, er overbevist om at det er min bosch 040 pumpe der ikke kan lever nok benzin
Re: ...
: 01 feb 2009, 15:52
af HenrikGM
ejnarmc skrev:det er den orginale motorstyring, der er shippet, og det er 5 stk 465cc dyser..
rh, er overbevist om at det er min bosch 040 pumpe der ikke kan lever nok benzin
Det er jo derfor det havde været fint at vide HVOR meget af dysernes kapacitet du brugte.....Hvis du har brugt 70% af 5x 465cc, og pumpen (mod forventning) ikke kan følge med, så kan man jo se hvad flow pumpen reelt er istand til at give.
Så medmindre der er noget der gør at din pumpe leverer MEGET mindre end det den er spec´et til, så skal du lede et andet sted. Det folk gør her på PowerForum er at forsøge at få så mange facts at regnestykket hænger sammen.
Jeg har 4x 465cc dyser og en væsentligt mindre pumpe end din 040 pumpe, og kan NEMT holde trykket, selv med 2x regulatorer i serie(dovenskab).
Hvis RH var så sikre, så var det jo en smal sag at finde ud af om det reelt er rigtigt: Pil returen fra og se om der kommer bensin ud......

...
: 01 feb 2009, 16:55
af ejnarmc
jeg har spurgt mig lidt omkring, og de siger at rørene fra tanken ikke er store nok.
og man kan så montere en pumpe i motorrummet også., men er det ikke pisse farligt at have den der hvis man køre galt??
Re: ...
: 01 feb 2009, 17:13
af Ravnen
ejnarmc skrev:ravnen> tænker du på et Innovate lc-1 og så med et ur i bilen??
...nu mere på at bruge datalogging som et hjælpemiddel...
..
: 01 feb 2009, 17:24
af ejnarmc
så bare kablet med software, men bruger den ikke obd2 stikket også til rpm osv...
mit obd2 stik duer ikke
Re: ..
: 01 feb 2009, 17:51
af Ravnen
ejnarmc skrev:så bare kablet med software, men bruger den ikke obd2 stikket også til rpm osv...
mit obd2 stik duer ikke
Dit OBDII stik skal da virke ellers må du lave det, men tvivler på at du ville kunne aflæse dit benzintryk via. OBD'en*, det kommer du til at gøre med en eftermonteret tryksensor på broen, en LC-2 ville kunne gøre det med en ekstra tryk sensor monteret på en af de analoge indgange...
*måske en af Volvo folkene herinde kan verificere dette...
: 01 feb 2009, 18:34
af Morten VJ
Det burde være uhyggeligt simpelt at verificere/fejlsøge på.
Afmonter dyser, og dysebro fra motoren.
Lav et sæt ledninger til dyserne, således at de kan åbne.
Kortslut benzinpumperelæet. Åben dyserne, og se om der kommer noget ud af returen, ved det benzintryk du har ved maks. ladetryk.
Mål spænddingen på benzinpumpen, da det kan have stor betydning?
Du har vel opgraderet ledningerne til dennne da du skiftede denne?
Passende beholder. batterilader, og brandslukningsudstyr, må du selv tænke dig til.
Hvorfor er standart regulatoren ikke god nok??
Det er sjældent at de har fejl.
Det er vel ikke et nyt luftfilter syndrom??
Nej man kan ikke få oplysninger om benzintrykket via. obd stikket,
Da motren ikke har føleren.
MVH
Morten
...
: 01 feb 2009, 19:09
af ejnarmc
det er sikkert et nyt luftfilter problem
men når jeg íkke har mere erfaring i motortuningend jeg har, skal jeg jo få erfaringen et sted fra.
og derfor søger jeg lidt hjælp fra mere erfarne brugere som så er jer
jeg har ikke opgraderet ledningerne til benzinpumpen, og det var selvfølgelig en mulighed. vil lige prøve at måle spæningen under kørsel.
benzintryksregulatoren er kun skiftet hvis dyserne skulle have lidt mere tryk en std.
jeg ville bare mene at det software, der vises i en af filmene til wideband sencoren hvor der vises omdr. og forskellige andre sencore/følere, skulle den få informationerne fra obd2 stikket