Side 2 af 3

: 19 jan 2009, 22:10
af Saab-Daniel
Hvilken turbo er der tale om? Er det en TD04 18t?
For så døjer den med en elendig wastegate-actuator som de andre Mitsu TD04'er der er på Volvo'er og Saab'er også...!

Så derfor, tjek dit wastegate-styrede grundladetryk HELT til begrænser... Kan det ikke holde 0.45-0.5 bar helt ud (og helst ikke stige heller;)), så tror jeg dit problem ligger der...
Har døjet med problemet på 3 TD04 15t'ere og 2 TD04 18t'ere...

Mvh,
Daniel.

: 20 jan 2009, 08:17
af lqs
turbolader for lille, til at levere den luftmængde, der skal til at få tryk derop hvor du ønsker! fortæl lidt om HVORFOR der er en helt ny turbo på? fortæl hvad det er for en turbo der er på nu, og hvad den gamle var for en? MVH søren

: 20 jan 2009, 11:54
af Saab-Daniel
Hvis det er en af ovenstående turboer som jeg har listet, så kan de normalt fint levere 1.3bar på en 2.3L motor, hvilket resulterer i ca.(!) 310hk på 18T'eren...
Men mere turbo-info ville være at foretrække!
Daniel.

Turbo

: 20 jan 2009, 17:44
af ejnarmc
Det er en t3/t4 turbo, og compressor huset er lavet om til et td04 hus af Turbomotor.dk med 360 graders lejre.

.

: 20 jan 2009, 21:28
af ejnarmc
den gamle turbo var en 18t og lavede 282 ved 1.1 bar....


derefter er motoren blevet bygget om ..


plejelstænger nye stempler større intercooler, glt knaster, ny rørføring
3" lmm 3"udst.

: 21 jan 2009, 06:27
af lqs
har du prøvet at trykprøve HELE anlægget? har du styr på hvad overlap dine knaster har nu? ved du hvad komp. forhold motoren har nu? motoren kører ikke i en eller anden form for nødprogram vel? hele den her superflowmotor .... hvad sidder der egentlig af rør og luftfilter ude foran? der er vel ikke der festbremsen er?? MVH søren

..

: 21 jan 2009, 08:40
af ejnarmc
Hele systemet er ikke trykprøvet, men har kun 4 samlinger som er nemme at se. Og er spændt hvad de kan. Kompresionen er standart. Knasterne er stillet med noget speciel værktøj fra volvo og kan kun sidee på en måde.
Indsugningsrøret er 3"
Intercooerrørene er 2" fra turbo til intercooler, og 2,5" fra intercooler til gasspjæld.
Kunne godt vare jeg skulle tage en kort tur uden luftfilter

Bilen er kørt ind ved rh, og kunne ikke lave mere end. De 1.1 bar

: 21 jan 2009, 10:22
af Morten VJ
Man kan blive forbavset over hvor mange stæder at luften kan fise ud, i et indsugnings system.

Og blive meget posetivt overasket, når man har lavet et tæt system.
Og kører den første tur.

MVH

Morten

..

: 21 jan 2009, 11:06
af ejnarmc
Hvor trykprøver man henne??
piller man røret fra ved turbo og gaspjæld eller hvor???

Nogle fif til hvordan man gør og hvad der skal bruges

: 21 jan 2009, 11:22
af Morten VJ
Man laver en prop med en studs der passer på insugningen på turboen.
Studsen forbindes med en trykregulator, der forbindes med en luft kompressor.
Slangen imellem studs og regulator skal være lang nok til at man ikke får noget i hovedet, når man skruer op for trykket.

Start med lavt tryk, og skru lige så stille op til maks lade tryk.
Alt imen du lytter, efter utætheder, en forstøverflaske med sæbevand er en god ting.

En mere udførlig forklaring med billeder findes her!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361


MVH

Morten