Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#11 Indlæg af saitek »

Hm det er dem som ms. får omdrejnings signalet fra.. har prøvet at koble lidt på dem men så vil den ikke starte.. !!
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#12 Indlæg af martin høj »

oki..så går det desværre ud over min forstand.men ret sikker på der er en anden klog her.kan du ikke gøre som tidligere skrevet af kaas.
Ser ret simpelt ud.??
Corolla Gti Turbo
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#13 Indlæg af Kaas »

Det er også simpelt!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

#14 Indlæg af saitek »

Oki vil prøve hans metode..

Takker for jeres hjælp.
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

Re: Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?

#15 Indlæg af martin høj »

fik du rodet lidt med det ???
-ae86- skrev:Hey, efter jeg har bygget DIS tænding på min ae86 kan jeg ikke rigitgt få mit dash rpm-meter til at vise noget...

Er der nogen der ligger inde med et par fif's :) Jeg kan jo godt få signalet ud af MS, men der er vidst noget med at dashboardets rpm signal kræver en noget højere spænding end hvad MS1 giver.

Er der nogen der kender disse forhold i mellem , så jeg evt kan lave noget print værk indover..

Synes ikke rigtigt at kunne finde noget på nettet..

Mvh. Nicko...
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
saitek
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 23 sep 2006, 20:10
Geografisk sted: Jelling

Martin

#16 Indlæg af saitek »

Nej har ikke lige haft tid til det i nu.
Er ikke min egen bil som har problemmet er en jeg har vært med til at lave for en kammerat. så skal lige passe ind...
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#17 Indlæg af -ae86- »

Hey, jeg har kun en sort og en gul ledning til overs fra DLi tændingsmodulet..

Er det de to du mener der skal en 4,4kohms modstand på før jeg kører til omdr. tæller ?
Vedhæftede filer
Sort og Gul er de eneste ledige..
Sort og Gul er de eneste ledige..
DSC03095ii.jpg (74.31 KiB) Vist 5345 gange
- ae 86 4agte -
- MSnS -
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#18 Indlæg af -ae86- »

Har skildt et modul jeg havde liggende ad.

Ledninger hedder som følger:

Brun: B+

Lyserød: IGT

Hvid: IGD

Grå: IGF

Gul: TAC

Blå: IGC1

Sort: IGC2
- ae 86 4agte -
- MSnS -
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#19 Indlæg af -ae86- »

Så fik jeg det til at virke:

Spark A til spole 1-----------------[2k2ohm]-------------[Spole1]
|
|---------------- Omdr.tæller
|
Spark B til spole 2-----------------[2k2ohm-------------[Spole2]
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#20 Indlæg af ae86 »

-ae86- skrev:Så fik jeg det til at virke:

Spark A til spole 1-----------------[2k2ohm]-------------[Spole1]
|
|---------------- Omdr.tæller
|
Spark B til spole 2-----------------[2k2ohm-------------[Spole2]


skal det ikke være :
____________________________


Spark A -------------------> [Spole1]
|
|
[2k2ohm]
|
|
x------------------- Omdr.tæller
|
|
[2k2ohm]
|
|
Spark B --------------------> [Spole2]
Besvar