Side 2 af 2

: 12 jan 2009, 18:20
af JPP
lqs skrev:vi prøver igen! modtryk... pulsladning... trykket er slet ikke det samme, afhængig af hvor, men mere hvornår man måler.
udstødningventilen åbner=trykket stiger.. mest/først tæt på ventil, senere ruller energibølgen ned mod turbinen.
udstødningsventilen lukker=trykket falder... mest/først tæt ved ventilen, senere i selve turbinen.
giver det nu logik med spørgsmålet omkring om det er en midlet værdi vi taler om? MVH søren


Pulsteorien er bekendt, fremgår af topic!
Enten nyt teknisk udtryk ellers mener du vel middelværdi?
Hvis du med "midlet værdi" mener middelværdi mv. så er det vel blot et ord for et syn på om der rammer udligning/ligevægt i røret lige efter cyl. 1. har skudt. Modsat fald drejer sig om hvorvidt modtrykket i cyl. 2 er større end "middelværdi" (set over tid i 4 takter) lige efter cyl. 1 har skudt ved (1+2). Heraf topic.

Altså er modtrykket større ved (1+2) i forhold til single entry eller er modtryk ved (1+2) faktisk lavere fordi fordi cyl. 1 når at tømme i turbinen inden "overlabbet" til cyl. 2 og at det faktum at der kun er 1 cylinder at "tappe" fra mod 3 stk ved single entry.

Det er spørgsmålet....

: 12 jan 2009, 19:24
af lqs
hvis man fører 1 og 2 sammen vil jeg tror at modtryk kommer til at svinge noget mere, ala pulsere! motoren vil nok oplevede det som om modtryk er højere. MVH søren

: 12 jan 2009, 19:34
af JPP
lqs skrev:hvis man fører 1 og 2 sammen vil jeg tror at modtryk kommer til at svinge noget mere, ala pulsere! motoren vil nok oplevede det som om modtryk er højere. MVH søren


Ja, ifht. (1+4), men er den større i forhold til single entry?

: 12 jan 2009, 19:48
af lqs
ja det TROR jeg, særligt ved en kort manifold. MVH søren

: 12 jan 2009, 19:51
af lqs
noget andet er at de 4 cylindre måske ikke skal køre med samme map. hvis alt skulle være optimalt med bonderøvsmanifolden..... måske der også skulle være forskel på knast til de forskellige cylindre!

: 12 jan 2009, 20:26
af HenrikGM
Noget andet er nok at twinentry generelt nok har lidt mere lysning end en tilsvarende singleentry, og allerede der giver forskel.

: 12 jan 2009, 20:26
af Morten VJ
Ny krumtap andre knaster, og en ny tændingsrække følge.
Vi erstatter 1342 med 1423. så kan vi lave manifolden som ønsket.
Uden de store problemer, med mystiske målinger. :lol:

Hvor svært er det at lave det korrekt, hvis man alligevel laver en costum manifold :?:

MVH

Morten

: 12 jan 2009, 21:06
af JPP
Morten VJ skrev:Ny krumtap andre knaster, og en ny tændingsrække følge.
Vi erstatter 1342 med 1423. så kan vi lave manifolden som ønsket.
Uden de store problemer, med mystiske målinger. :lol:

Hvor svært er det at lave det korrekt, hvis man alligevel laver en costum manifold :?:

MVH

Morten


hehe, ja eller 90 graders snoning på collectoren eller vendt turbo (+ lidt flangearbejde) :lol:

: 12 jan 2009, 21:09
af JPP
HenrikGM skrev:Noget andet er nok at twinentry generelt nok har lidt mere lysning end en tilsvarende singleentry, og allerede der giver forskel.


Hvad mener du med lysning?