Ventilløftere for ombyggere.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#11 Indlæg af ae86 »

Ventil Løfter (overliggende knast, direkte tryk):


Ford

Kode: Vælg alt

Ø35mm | 1,8 (ved ikke hvilken) Faste ... (den gamle 1.8td kører med faste løftere der kan bruges i en COSSIE.)

Honda

Kode: Vælg alt

Ø26mm | Fireblade 

Volvo

Kode: Vælg alt

Ø35mm | D24. Faste 
Ø35mm | 1000262 Hydrauliske
Ø37mm | 8V, (alle. trykker direkte på shims.)




Jeg syntes dog der mangler lidt mere info .. er det med shims eller i et stykke .. tænker på dem med en slebet tap i bunden..
og hvis det er med shims er det overliggende (Shim over bucket /store shims) eller underliggende (Shim under bucket /små shims)

Toyota 4age 16v har ø25mm shims over bucket.. det er dog ikke løfter dia .. men jeg tror den er ø28mm (ukonfimeret)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Jo, naturligvist mangler der MEGET mere info, men først gik det ud på at se om der overhovedet var data nok til at samle infoen.

Det er jo ikke ligefrem sprøjtet ind med data må man erkende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar