Hjælp til spark settings.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#11 Indlæg af martin høj »

Har du fundet en løsning ??.
Er boxen fra turbomotor dk
Har måske et map du kan bruge.
Hilsen martin
Corolla Gti Turbo
lasse nielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57

#12 Indlæg af lasse nielsen »

Ja, har fået fat i en tændings tabel fra samme motor. Et link fra ae86 indlæg, og det ser fint ud. :D Så jeg skal til og lave en datalogging, da den driller lidt med og få åbnet msq i megalogviewer. Den skriver at only mega tune 2.25 and newer XML based MSQ files are supportet..?
så skal nok opgradere min MS1-ekstra kode så vidt jeg forstår.?
link'et: http://www.diyautotune.com/tech_article ... ta_mr2.htm
skriver de at hvis det er Toyota VAST Ignition Vehicle.
hvad er så VAST tændingssystem.?
jeg Kører med 4agze tændingssystem.=giver. Tændingsmondul. 2 tændsproler. hvad hedder det system så...?
et lille toyota spørgsmål 4age og 4agze tændingssystem hvad er forskellen der. er lidt i tvivl.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Vast er med en spole og en fordeler.
Hvis jeg har forstået det korrekt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#14 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

lasse nielsen skrev:jeg Kører med 4agze tændingssystem.=giver. Tændingsmondul. 2 tændsproler. hvad hedder det system så...?


Det lyder som et wasted spark system.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#15 Indlæg af ae86 »

Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#16 Indlæg af martin høj »

Det du kører med hedder DLI
Intet med vast og gøre
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#17 Indlæg af martin høj »

Her er lidt info om toyota tænding.

http://www.autoshop101.com/forms/h23.pdf
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#18 Indlæg af ae86 »

martin høj skrev:Det du kører med hedder DLI
Intet med vast og gøre


Det er slået fast at han køre med Wasted Spark .. som faktisk er en bedre beskrivelse af hans tændingssystem end DLI (Distributor Less Ignition) da det samtidigt beskriver virkemåden.. selvom det link du har fundet kaster en del lys på DLI´s opbygning så kunne Distributor Less Ignition også bruges om et cop/cnp setup...

Grunden til jeg tog VAST op (som også er nævnt i dit link) er at der blev spurgt til hvad VAST (Variable Advance Spark Timing) var og da jeg sad og læste i MS manalen faldt jeg over det link jeg smed ind i posten herover ...
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#19 Indlæg af martin høj »

Ja kunne jeg se..Ville bare gøre ham opmærksom på hvad det var..
Hvis ikke han var blevet helt klog på hvad det var han havde..
Så han ikke fik rodet med vast istedet for wasted spark.

Hilsen Martin.
Ps ae86.fik du ikke min pm jeg har sendt.
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#20 Indlæg af ae86 »

martin høj skrev:...
Ps ae86.fik du ikke min pm jeg har sendt.

Jeg troede lige der var en pm jeg ikke havde fået svaret på men jeg har lige kikket og der ligger ikke nogen pm fra dig.. så nej jeg har ikke modtaget din pm
Besvar