Hjælp til spark settings.
Redaktør: Moderatorer
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
lasse nielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 17 dec 2008, 19:57
Ja, har fået fat i en tændings tabel fra samme motor. Et link fra ae86 indlæg, og det ser fint ud.
Så jeg skal til og lave en datalogging, da den driller lidt med og få åbnet msq i megalogviewer. Den skriver at only mega tune 2.25 and newer XML based MSQ files are supportet..?
så skal nok opgradere min MS1-ekstra kode så vidt jeg forstår.?
link'et: http://www.diyautotune.com/tech_article ... ta_mr2.htm
skriver de at hvis det er Toyota VAST Ignition Vehicle.
hvad er så VAST tændingssystem.?
jeg Kører med 4agze tændingssystem.=giver. Tændingsmondul. 2 tændsproler. hvad hedder det system så...?
et lille toyota spørgsmål 4age og 4agze tændingssystem hvad er forskellen der. er lidt i tvivl.
så skal nok opgradere min MS1-ekstra kode så vidt jeg forstår.?
link'et: http://www.diyautotune.com/tech_article ... ta_mr2.htm
skriver de at hvis det er Toyota VAST Ignition Vehicle.
hvad er så VAST tændingssystem.?
jeg Kører med 4agze tændingssystem.=giver. Tændingsmondul. 2 tændsproler. hvad hedder det system så...?
et lille toyota spørgsmål 4age og 4agze tændingssystem hvad er forskellen der. er lidt i tvivl.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Vast er med en spole og en fordeler.
Hvis jeg har forstået det korrekt.
MVH
Morten
Hvis jeg har forstået det korrekt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
martin høj skrev:Det du kører med hedder DLI
Intet med vast og gøre
Det er slået fast at han køre med Wasted Spark .. som faktisk er en bedre beskrivelse af hans tændingssystem end DLI (Distributor Less Ignition) da det samtidigt beskriver virkemåden.. selvom det link du har fundet kaster en del lys på DLI´s opbygning så kunne Distributor Less Ignition også bruges om et cop/cnp setup...
Grunden til jeg tog VAST op (som også er nævnt i dit link) er at der blev spurgt til hvad VAST (Variable Advance Spark Timing) var og da jeg sad og læste i MS manalen faldt jeg over det link jeg smed ind i posten herover ...
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH