Side 2 af 2

: 22 okt 2008, 16:41
af Kws
hvor stor er din IC??

jeg mistede ikke ladetryk ved at sætte en 6,7L IC på den samt 2½" trykrør, på min G4 GTI turbo.

størelse

: 22 okt 2008, 17:00
af Martin Larsen

: 22 okt 2008, 22:08
af Kws
okay. din ic er mindre end min. min er Type B fra niels af samt jeg har større trykrør.. dine er kun 2" i det kit der.

jeg har monteret sådan et kit der på min kammerats A3. den mistede heller ikke tryk.

det jeg måske tror der er galt er at du garanteret ikke har sat tryk slangen til N75 ventilen, da der ikke er et udtag til den på det IC kit der.

det gør at der bliver smidt fuld ladetryk ind i din motor, det som turboen nu kan holde til. jeg kunne forstille mig at din boks er gået i nødprogram evt.

og derved lukker ned for alt.

eller os har du en utæthed i en af samlingerne. prøv at få det trykprøvet

nødprogram

: 23 okt 2008, 17:35
af Martin Larsen
ville den ikke vise noget i instrumenteringen hvis den er i nød program ?
jeg har sat en studs i tryk røret til ventilen. hvordan vil i tryk prøve ?

: 23 okt 2008, 21:22
af Kws
nej den viser intet, intet hvis den er i nødprogram.

sæt en prop i den ene ende og tape den fast. og så en prop med en ventil på, derefter bruger du en kompressor til at smide 1-2 bar i. og lader den stå. husk at have en psi/bar måler på så du kan se om den mister tryk

: 23 okt 2008, 21:37
af Martin Larsen
vi har lige haft wag com på den og der er ingen fejl på boksen

: 23 okt 2008, 22:47
af Kws
okay, så må du igang med at trykteste dine rør..


http://audizine.com/forum/showthread.php?t=104080

der var det jeg nævnte længere oppe

: 24 okt 2008, 01:49
af ae86
N75 Ventilen lukker en smule af det ladetryk der sendes til wastegaten ud i luften (ud til ambient air) og fungerer som en PWM (Pulse Width Modulation) eller fast frekvens-styret lækage på wastegate slangen... og der ved ser wastegate-aktuatoren et lavere tryk en der reelt er ... med andre ord ecu'en har en mulighed for at køre med "overboost" som elektronisk kan reguleres af ecu afhængig af diverse parametere og regler der er bestemt af programøren ... eg. hvis motoren er gået i koge program så kan overboost funktionen ikke aktiveres ... overboost funktionen er der for at sparer motoren for udnødvendig stress, miljøet for forureningen og samtidigt give en bedre brændstof økonomi når der ikke er brug for de ekstra hk .. overboost virker ved at give mulighed for, i en kortere periode hvor der er behov for ekstra ydelse, at "skrue op" for ladetrykket det kunne eks. være ved en overhaling...

så når
Martin Larsen skrev:...
jeg har sat en studs i tryk røret til ventilen. ....
er jeg næsten sikker på at det er her du mangler dine 0.3-0.4 bar