Side 2 af 4
: 05 okt 2008, 17:26
af JPP
180cfm, 1.6L, ve100%, så ligger den teoretisk i na trim max moment/fyldning ved 6376rpm
ae86 skrev:Inlet valve diameter - 26.5mm
Takker

: 05 okt 2008, 23:33
af MichaelSL
Jeg har mulig hvis et liggene. Jeg skal lige ha tjekket om det kan bruges. Det er fra en silvertop. Send mig en Mail eller pm
: 06 okt 2008, 18:39
af Jesper H
Har også et liggende som har været kørt med krafig tændingsbanken, og mener ikke den så godt ud i toppen, men skal lige undersøge om den evt. kan reddes.
: 06 okt 2008, 18:47
af Jesper H
Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.
: 06 okt 2008, 19:01
af K-FINN
Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.
Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..
: 06 okt 2008, 20:31
af HenrikGM
Supra MK4 skrev:Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.
Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..
Ærgeligt når folk smider defekte topstykker ud. Det kan jo være en billig måde at eksperimentere på.....(hvis man har den interesse selvf.)
Man begynder jo ikke ligefrem at voldporte feks et godt 2JZ topstykke uden at vide lidt om hvor vandet er henne. Sateme ærgeligt at have spenderet +60timer plus opsvejsning, etc. og så "finder man vand" lige når det er ved at være perfekt. Bedst lige at have savet lidt i et defekt topstykke først.

: 06 okt 2008, 20:39
af K-FINN
HenrikGM skrev:Supra MK4 skrev:Jesper H skrev:Prøv at høre motorimport.dk af, tror han har nogen liggende der har smidt en ventil.
Desværre dem har han smidt ud, lige snakket med ham..
Ærgeligt når folk smider defekte topstykker ud. Det kan jo være en billig måde at eksperimentere på.....(hvis man har den interesse selvf.)
Man begynder jo ikke ligefrem at voldporte feks et godt 2JZ topstykke uden at vide lidt om hvor vandet er henne. Sateme ærgeligt at have spenderet +60timer plus opsvejsning, etc. og så "finder man vand" lige når det er ved at være perfekt. Bedst lige at have savet lidt i et defekt topstykke først.

Hehe ja det ville satme være nederen..
Men har sat nogle gutter på sagen, de mener de har en blacktop til og ligge...
: 06 okt 2008, 21:45
af HenrikGM
Hmm....Har lige haft gang i min nykonstruerede gashastighedsmåler
Findes der en manifold til en silvertop med større kanaler? Måske Toyota har en større variant af samme top?
Flere steder måler jeg op imod 350FPS ved 28" og fuld løft.
350FPS er ~380km/t. Nogen der tror det larmer...?
: 07 okt 2008, 17:22
af KKH
HenrikGM skrev:Hmm....Har lige haft gang i min nykonstruerede gashastighedsmåler

Findes der en manifold til en silvertop med større kanaler? Måske Toyota har en større variant af samme top?
Flere steder måler jeg op imod 350FPS ved 28" og fuld løft.
350FPS er ~380km/t. Nogen der tror det larmer...?
Der skulle være en tidlig og en nyere version af silvertoppen.
Har kun disse par billeder af manifolden hvor man kan se forskellen..
tidlige model:
Nyere model:
Har ikke selv haft en af de tidlige modeler så ved ikke hvor stor forskell er.
Den tidlige model ser lidt bredere ud men til gengæld lidt lavere..
Hvilken af dem er det du har gang i?
: 08 okt 2008, 05:34
af Jesper H
Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?