Launch Controll På Ms?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Hp Ae86 skrev:jamen den skal jo slippes når du vil have fuld gas...? hvordan vil du trykke på den kontakt, koble ud, skifte gear og alt det geil på en gang?....

har fået sat det til og det spiller bare :P


Koble ud, sætte i gear, holde kontakt inde, fuld pedal. Så vi klar.

Afgang: Slip kontakt, slip kobling, tag fat i gearstang. OK Det er måske også kun noget kvinder kan finde ud af da der er hele 2 ting på EN gang.

Men det virker nu ganske fornuftigt, og så smadre den heller ik i LC hvergang du hugger speederen en mens man er koblet ud.
Starlet havde LC ved 3000 rpm så vidt jeg husker. Men grundet skarp knast og en hidsig kobling og små 145/xx-13 dæk, så døde den næsten helt når du koblet ud. Så det var meget rart at slippe kontakten lidt før, så den fik sit moment igen, for den havde intet moment i det første sek efter LC var sluppet...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

klyfax skrev:
Hp Ae86 skrev:jamen den skal jo slippes når du vil have fuld gas...? hvordan vil du trykke på den kontakt, koble ud, skifte gear og alt det geil på en gang?....

har fået sat det til og det spiller bare :P


Koble ud, sætte i gear, holde kontakt inde, fuld pedal. Så vi klar.

Afgang: Slip kontakt, slip kobling, tag fat i gearstang. OK Det er måske også kun noget kvinder kan finde ud af da der er hele 2 ting på EN gang.

Men det virker nu ganske fornuftigt, og så smadre den heller ik i LC hvergang du hugger speederen en mens man er koblet ud.
Starlet havde LC ved 3000 rpm så vidt jeg husker. Men grundet skarp knast og en hidsig kobling og små 145/xx-13 dæk, så døde den næsten helt når du koblet ud. Så det var meget rart at slippe kontakten lidt før, så den fik sit moment igen, for den havde intet moment i det første sek efter LC var sluppet...


Du kunne jo have justeret koblingskontakten istedet....Rigtigt setup, så kan jeg garantere der er moment når koblingen slippes! Også så meget at det bliver til et problem for mekanikken, hvis der ellers er lidt pulver i motoren.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:
Du kunne jo have justeret koblingskontakten istedet....Rigtigt setup, så kan jeg garantere der er moment når koblingen slippes! Også så meget at det bliver til et problem for mekanikken, hvis der ellers er lidt pulver i motoren.


Hehe en gammel starlet har sku ingen koblings kontakt. Den var født med en løs kontakt, som jeg så skruede fast. Bilen var med standard undervogn, så LC var kun til gøjl og brændere. Men den motor var meget moment svag. Skulle du overhale en anden bil fra 80 km/t skulle du ned fra 5 til 4 gear. Der var INTET bund moment i den bil. Men sjov var den, og det var mening med den... Og startede du med 3500 rpm og slap kobling stille og roligt, så lavede den hjulspin. Måske 145 brede dæk ik var nok til at få 200 hk ned i jorden??
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar