oliereturløb fra turbo sidder lavt. hva gør man?
Redaktør: Moderatorer
- Thommy
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Krill skrev:Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.
Mener at der sidder et relæ på de der Ford Galaxy til en cirkulations pumpe som kører i et par minutter efter tændingen er slukket.. Måske kunne det bruges..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Krill skrev:Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...
Syntes bare jeg har oplevet at når der ikke skal løbe så meget fra, kan den hænge rimeligt lavt...
8mm tilgang lyder af meget,kører selv med 6mm og der er også restriktor i turbo.Den har kørt 20000 uden og svine med olie..
Tror du overfodre den...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Det er orginalt ned i turbo, den tap der sidder i tilførsel er der ikke ret stor hul i. Du kan se det hvis du har haft en kuglelejer turbo adskilt, og tappen ude.....
Hvis hvis olietryk er stort og tilførsel slange tyk, kan det være det er for meget...
Hvis hvis olietryk er stort og tilførsel slange tyk, kan det være det er for meget...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 