oliereturløb fra turbo sidder lavt. hva gør man?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Thommy
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa

#11 Indlæg af Thommy »

hva med at tage en servo-pumpe til det..
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#12 Indlæg af Krill »

Ja ideen er jo fin. Men kan den holde til at køre tør, mener jeg ikke de har godt af. Og hvordan det rent praktisk skal lade sig gøre at få en servopumpe mere monteret på bilens rem ved jeg heller ikke lige hvordan gøres.
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#13 Indlæg af Krill »

Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#14 Indlæg af Zorak »

Krill skrev:Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.


Mener at der sidder et relæ på de der Ford Galaxy til en cirkulations pumpe som kører i et par minutter efter tændingen er slukket.. Måske kunne det bruges..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#15 Indlæg af Krill »

Ja ok. Ellers er det nok heller ikke så svært at finde et tidsstyret relæ...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Er det en sprit ny turbo.
Hvor stor er tilgang turbo?..
Tror måske du overfodre den, da kuglelejer kan hænge rimeligt lavt, pågrund af mindre tilførsel..
Hvor stor er olie afgang turbo.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#17 Indlæg af Krill »

Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Krill skrev:Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...


Syntes bare jeg har oplevet at når der ikke skal løbe så meget fra, kan den hænge rimeligt lavt...
8mm tilgang lyder af meget,kører selv med 6mm og der er også restriktor i turbo.Den har kørt 20000 uden og svine med olie..
Tror du overfodre den...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#19 Indlæg af Krill »

Nååååå... så forstår jeg hvad du mener. Jakob fra JVK tuning havde dog prøvet det før på en bil som min med samme turbo, hvor han også satte returløbspumpe på.
Er det en restrictor der sad i din olie tilgang du har på, eller er det noget du har eftermonteret?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#20 Indlæg af K-FINN »

Det er orginalt ned i turbo, den tap der sidder i tilførsel er der ikke ret stor hul i. Du kan se det hvis du har haft en kuglelejer turbo adskilt, og tappen ude.....
Hvis hvis olietryk er stort og tilførsel slange tyk, kan det være det er for meget...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar