Stigende grundladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#11 Indlæg af JDJ »

Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.

Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.

Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#12 Indlæg af fordtosserne »

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=55702272

her er en tl en rs turbo t3 til 500kr med A/R 60
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#13 Indlæg af efterz »

Hvis din turbo i dag har sådan en wastegate hvor luften rammer en "væg" lige efter den kommer igennem wastegaten er her lidt inspiration til, hvordan det kan løses:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2218261
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#14 Indlæg af Kaas »

Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#15 Indlæg af Kaas »

Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

JDJ skrev:Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.

Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.

Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.


Kaas tag imod tilbuddet og se hvad der sker.
Du kan kun blive klogere mht. en eventuel ny turbo.
Det er nemt at skifte huse, hvis hjulene er ens.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#17 Indlæg af Kaas »

Jamen det vil jeg hermed gøre så :-) jeg har en ekstra trim60 magen til liggende som er slidt, så kan jeg jo prøve med den først! Er der forresten nogen som kan renovere en gammel turbo?

JDJ.
Kan jeg evt overfører nogle penge og så du vil sende den med posten?
Jeg sender dig lige en PM!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#18 Indlæg af JDJ »

Har sendt et svar til dig på pm nu. Vi må lige aftale nærmere. Kan godt være det bliver til den store side med sådan et hus til 2 liters, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve :D
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#19 Indlæg af JDJ »

Har nu også haft gang i hurtigsliberen og justeret min turbo lidt. Har vel fjernet 3mm hele vejen rundt. Der kunne nok godt have været taget 1½mm mere i den ene siden, men man skal jo også holde imens legen er god :D

Og hold da op det virker nu. Nu kan den holde grundtrykket på 0,75 bar hele vejen op, hvor den før godt kunne nå op og vende på 1,2-1,3 bar.

Er sikker på at min toppakning bliver glad for det :roll:

Det er engeligt underligt at de laver hullet så meget for lille i forhold til klappen.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#20 Indlæg af Kaas »

Det var da super det virkede godt for dig, jeg var bare ikke så heldig men vi får vel styr på det engang :-)
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Besvar