Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 20:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2008, 18:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.

Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.

Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 13:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=55702272

her er en tl en rs turbo t3 til 500kr med A/R 60


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 13:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hvis din turbo i dag har sådan en wastegate hvor luften rammer en "væg" lige efter den kommer igennem wastegaten er her lidt inspiration til, hvordan det kan løses:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2218261

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 19:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 19:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hej Jonas.
Det er faktisk lidt ala det samme jeg lavet nu, jeg har bare ikke så stor en klap, jeg har bare den almindelige 28 mm på, men jeg har portet hullet op til omkring 26 mm fra 22 mm.

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

http://iloapp.ljbk.dk/data/_gallery/pub ... height=405

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 20:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
JDJ skrev:
Hvis det skal være lidt større hus så har jeg en halvdød t3 turbo med .83 hus og 5 bolts flange.

Har selv sammen problem med min t4/t3 klon, der kan wastegaten slet heller ikke være med mere. Den burde kun lave 0,7 men den roder rundt oppe ved 1-1,2 det meste af tiden. Så tror også jeg vil prøve at file lidt i huset på min.

Min sig til hvis du skal have en gammel mølle og lege med.


Kaas tag imod tilbuddet og se hvad der sker.
Du kan kun blive klogere mht. en eventuel ny turbo.
Det er nemt at skifte huse, hvis hjulene er ens.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 21:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jamen det vil jeg hermed gøre så :-) jeg har en ekstra trim60 magen til liggende som er slidt, så kan jeg jo prøve med den først! Er der forresten nogen som kan renovere en gammel turbo?

JDJ.
Kan jeg evt overfører nogle penge og så du vil sende den med posten?
Jeg sender dig lige en PM!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2008, 21:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Har sendt et svar til dig på pm nu. Vi må lige aftale nærmere. Kan godt være det bliver til den store side med sådan et hus til 2 liters, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2008, 18:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Har nu også haft gang i hurtigsliberen og justeret min turbo lidt. Har vel fjernet 3mm hele vejen rundt. Der kunne nok godt have været taget 1½mm mere i den ene siden, men man skal jo også holde imens legen er god :D

Og hold da op det virker nu. Nu kan den holde grundtrykket på 0,75 bar hele vejen op, hvor den før godt kunne nå op og vende på 1,2-1,3 bar.

Er sikker på at min toppakning bliver glad for det :roll:

Det er engeligt underligt at de laver hullet så meget for lille i forhold til klappen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2008, 17:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det var da super det virkede godt for dig, jeg var bare ikke så heldig men vi får vel styr på det engang :-)

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team