Bolte rasler løs

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

luske skrev:
Morten VJ skrev:Denne løsning har virket i små 4 måneder.
Billede
Uden at turboen er raslet af.
10*40 mm pindbolte, kortet af således at turbinehuset får plads, ca. 30 mm lange.
En flok spændeskiver som afstands stykker, og en forkobret låsemøtrik.
Kvaliteten på pindbolten kan have meget at sige.
Ved du om de er gode nok??

MVH

Morten


10x40 ?? ligner nu mere 8x40 ?? men det kan jo være at fotoet snyder ??

men på med nogle kobberlegerede/forkobberede møtrikker (kobberfarvede til turbobrug) , de plejer at kunne holde til varmepåvirkningerne

MVH Luske


Det må være billedet der snyder, eller det faktum at møtrikkerne ikke er i standart størrelse.
Det er rat at kunne bruge en 14mm nøgle når pladsen er begrænset.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#12 Indlæg af luske »

Morten VJ skrev:
luske skrev:
Morten VJ skrev:Denne løsning har virket i små 4 måneder.
Billede
Uden at turboen er raslet af.
10*40 mm pindbolte, kortet af således at turbinehuset får plads, ca. 30 mm lange.
En flok spændeskiver som afstands stykker, og en forkobret låsemøtrik.
Kvaliteten på pindbolten kan have meget at sige.
Ved du om de er gode nok??

MVH

Morten


10x40 ?? ligner nu mere 8x40 ?? men det kan jo være at fotoet snyder ??

men på med nogle kobberlegerede/forkobberede møtrikker (kobberfarvede til turbobrug) , de plejer at kunne holde til varmepåvirkningerne

MVH Luske


Det må være billedet der snyder, eller det faktum at møtrikkerne ikke er i standart størrelse.
Det er rat at kunne bruge en 14mm nøgle når pladsen er begrænset.

MVH

Morten


nå ja på den måde , det er altid rart at kunne komme til at spænde :) , kan godt lige se panikken med en 17-nøgle der :tooth:

MVH Luske
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#13 Indlæg af Bufas »

Wildert skrev:Safety wiring - jeg kender ikke det danske udtryk. Men bruges også på fly.
Huller i boltene og ståltråd igennem - sikrer dem i forhold til hinanden.


Det hedder låsetråd og det virker. Jeg har selv brugt det nogle gange ved arbejde på og omkring gasturbine hvor absolut intet må kunne rasle løs.
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af scotten »

Hvad med rustfrie møtrikker og så en kontra?.. Jeg har samme problem og er ved at være godt træt af det.. Det koster en krig i pakninger da de bliver blæst ud efterhånden. Det en Punto GT og aldeles ikke fedest at brække ryggen hen over..

Har prøvet med kobbermøtrikker... Ikke at de løsner sig (drejer .. ja det kan jeg næppe tro), men de kan spændes igen og igen.. Vi snakker ikke hele omgange, men blot 5-20 grader eller lignende.

Jeg er blevet rådet til at montere 12.9 bolte istedet.. DUR DET??? Min kami mener det er pindboltene der stræker sig :cry:

Gevinderne i topstykket ser fine ud og der er ikke spor aluminium på gevinderne når de skrues ud, de pindbolte

En der er frisk på en holdbar løsning :rock:
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#15 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg brugerlåse blik.... det er det nissan bruger org..... og det virker uden probs
Billede
Michael Mai
Indlæg: 12
Tilmeldt: 17 okt 2004, 17:29

hej

#16 Indlæg af Michael Mai »

jeg har haf det problem på flere biler og tror jeg har fundet en løsning nu. jeg tager en vinkel sliber med tynd skæreskive og riser gevindet på støtten fra ende til anden alså et lige snit ned igennem støtten og så skal du bruge selv låsne kobber møtriker uden skiver.
Besvar