Side 2 af 3
skære ringen
: 29 jul 2008, 09:31
af starion
har kun reifet op mod topstykket.. de er lavet i messing og de 0.15 er højere en dybden af fræsning og tykkelsen af brugt en toppakning.
: 29 jul 2008, 10:40
af luske
Wankel skrev:Undskyld min dampmaskine-ignorance, men hvorfor er der fræst riller fra cylinderen og ud i siden af blokken ?
den har jeg også undret mig over ??
MVH Luske
: 29 jul 2008, 10:55
af ae86
I tilfældet af at der er lidt utæthed vil de forbrændingsgasser der slipper forbi blive sendt ud af motoren i stedet for at "løfte" toppen og rende over i en vand eller olie kanal.. og med mindre det er en ret stor utæthed så er det et "blow by" der er akseptabelt
du har jo også et blow by ved dine stempel ringe

Re: skære ringen
: 29 jul 2008, 11:01
af BMWcab
starion skrev:har kun reifet op mod topstykket.. de er lavet i messing og de 0.15 er højere en dybden af fræsning og tykkelsen af brugt en toppakning.
Har du indsamlet noget erfaring mht. hvor meget tryk du har kunne skrue op for? og hvordan har det holdt nu hvor du har brugt messing til ringene?
Vil da gerne høre/se lidt mere om dette her, hvis du evt. har lidt bileder der ligger

: 29 jul 2008, 15:39
af luske
ae86 skrev:I tilfældet af at der er lidt utæthed vil de forbrændingsgasser der slipper forbi blive sendt ud af motoren i stedet for at "løfte" toppen og rende over i en vand eller olie kanal.. og med mindre det er en ret stor utæthed så er det et "blow by" der er akseptabelt
du har jo også et blow by ved dine stempel ringe

aha på den måde , men det ser nu lidt voldsomt ud
men hvad nu hvis der er lidt forbiblæs ? vil det ikke skære såden en ring over efter få sekunder ?? tror nu det er lidt anderledes end stempelringsblowby (ved ikke hvorfor men det er en ide jeg har i min knold

, så spørg ikke)
MVH Luske
: 29 jul 2008, 22:10
af starion
kører med en kompresion på 1:15.5 ca 400mm3( i brædstof per cyl) 5bar ind og 4 bar i modtryk. Giver 300+ på tappen på 4.5l slagvolumen moteren tager 2500 omd som max. har en temlig sløv regulator så max effekt ved 22-2300 omd.
syntes også de fræsninger der er lavet i blokken er noget overdimensioneret har bare klippet en 1.5-2 mm revne i pakningen.
: 29 jul 2008, 22:18
af ae86
luske skrev:ae86 skrev:I tilfældet af at der er lidt utæthed vil de forbrændingsgasser der slipper forbi blive sendt ud af motoren i stedet for at "løfte" toppen og rende over i en vand eller olie kanal.. og med mindre det er en ret stor utæthed så er det et "blow by" der er akseptabelt
du har jo også et blow by ved dine stempel ringe

aha på den måde , men det ser nu lidt voldsomt ud
men hvad nu hvis der er lidt forbiblæs ? vil det ikke skære såden en ring over efter få sekunder ?? tror nu det er lidt anderledes end stempelringsblowby (ved ikke hvorfor men det er en ide jeg har i min knold

, så spørg ikke)
MVH Luske
Under normale/optimale omstændigheder er der ingen forbrændingsgasser der smutter forbi "skæreringen/pyramideringen" .. men nu er det jo ikke noget man gider gøre på en motor der ikke kommer ud og prøve grænser af .. så med et øget ladetryk og alt andet presset så meget man kan/tør så bevæger man sig jo meget tæt på grænsen af hvad motoren vil finde sig i .. og her kan man opleve fejltænding/preignition og andre ubehaligheder der gør at forbrændingstrykket pludseligt stigere hurtigere end hvad motoren syntes er skægt og i normale omstændigheder smidder topparkningen ... dog er det IKKE en løsning der gør at man kan køre med en motor der fejltænder eller tændingsbanker .. man stopper selfølig med det samme .. om det så allerede er forsent er meget muligt ..
Desuden så var der i forrige post tale om en mindre utæthed i forbindelse med en situation hvor en almindelig topparkning ville give op .. her har du vel aldrig set at flammeringen er skåret over eller at parkningsmaterialet er brændt i stykker.. eller ???? og selvom man hurtigt holder op med at køre med en sprunget topparkning så har jeg da set flere der har kørt meget mere end et par sekundter efter at parkningen er sprunget.. her vil ring systemet bare have slået "fisen" ud i "gas"kanalen og så være klar til kamp igen
men det er da rigtigt at hvis der er en reel utæthed i længere tid så vil ringen da blive ødelagt ... men det vil en stempelring også
: 29 jul 2008, 22:25
af klyfax
ae86 skrev:Desuden så var der i forrige post tale om en mindre utæthed i forbindelse med en situation hvor en almindelig topparkning ville give op .. her har du vel aldrig set at flammeringen er skåret over eller at parkningsmaterialet er brændt i stykker.. eller ????
Har faktisk set en flammering været skåret op, dog lavet af motoren selv da den knaldene toppakning... Løb direkte over i en vand kanal, så tror ik det var særligt effektivt

: 29 jul 2008, 22:30
af ae86
starion skrev:kører med en kompresion på 1:15.5 ca 400mm3( i brædstof per cyl) 5bar ind og 4 bar i modtryk. Giver 300+ på tappen på 4.5l slagvolumen moteren tager 2500 omd som max. har en temlig sløv regulator så max effekt ved 22-2300 omd.
syntes også de fræsninger der er lavet i blokken er noget overdimensioneret har bare klippet en 1.5-2 mm revne i pakningen.
Kunne tænkes at man ikke gider klippe en rende i den orginale topparkning og man samtidigt regnede med at parkningen ville udvide sig lidt ned i kanalen når det bliver spændt sammen ... dog ser det mere ud til at renden bare er lavet i samme dybte som sporne til ringene og at diameteren er den diameter som fræseren lige havde ... men jeg tror nu ikke at de er så store at de svækker blokken ... selvom de sikkert på et eller andet plan ændrer ved blokkens stress forhold
: 29 jul 2008, 22:34
af ae86
klyfax skrev:ae86 skrev:Desuden så var der i forrige post tale om en mindre utæthed i forbindelse med en situation hvor en almindelig topparkning ville give op .. her har du vel aldrig set at flammeringen er skåret over eller at parkningsmaterialet er brændt i stykker.. eller ????
Har faktisk set en flammering været skåret op, dog lavet af motoren selv da den knaldene toppakning... Løb direkte over i en vand kanal, så tror ik det var særligt effektivt

Snakker vi om en flammering i en orginal topparkning eller en flamme/pyramidering der er fræst ned i en blok ?? hvis det var det sidste havde man så undladt kanalerne ud til siden af blokken ??