C.Sørensen skrev:det er gjordt flere gang før at monteret turbo på G60 motorer
uden problemer jeg er bekendt med.
Ja - men de bliver chippet bagefter...
Nu smider du så lige minus 200 cc ind i ligningen her også - så passer det altså slet ikke.
hvis den har bankesensor og mapsensor samt lambda sonden
til hjælpe sig og den er lavet til at håntere trykladning .
men man skal jo starte et sted.
Ja hva' så?
Jeg tror ikke du får de helt store problemer med at få noget tænding til at køre uden bøvl - om du kan sætte et helt optimalt tændingsmap er noget mere tvivlsomt - men det kan så være hvad det være vil.
MAP-sensoren gør ikke noget selvjusterende for dig, og det samme med lambda-sonden. Lambda'en tager motorstyringen slet ikke højde for når du giver fuld gas, og i øvrigt kan den kun konstatere blandingsforhold som du ikke har lyst til at holde med fuld gas på en turbomotor.
vi kan jo ikke alle køre med Megasquirt eller hvad pokker de nu hedde alle disse motor styrringer
Næh - men du har bare kastet dig ud i noget budget-værk, men motorstyringsmæssigt valgt en løsning som du risikerer ender med at koste dig en pæn klatskilling. Enten i form af en dyr brevvægt (havareret motor), eller penge til chipning på felt.
For ganske få ekstra penge kunne selv G60-motorstyring være undværet, og du kunne nøjes med alle sensorer, dyser, osv. fra den, samt brugt MS og en Innovate - så ville du være "selvforsynende".