Side 2 af 2

: 25 jul 2008, 01:09
af HSJ
Jeg kørte G60,KKK27,ekstern WG.... Tror det nok dit skal køre, men ikke optimalt. Bankesensor kan ikke just boks, kun afhjælpe svag banken... ved hjælp af en bleedventil på MAP-sensor & 4 størrere benzindyser & ECU-programmering lavede Jeg 297 hk-435nm ved 1,95 bar... på org. Digifantstyring :rock:

: 25 jul 2008, 07:05
af Wildert
C.Sørensen skrev:det er gjordt flere gang før at monteret turbo på G60 motorer
uden problemer jeg er bekendt med.


Ja - men de bliver chippet bagefter...

Nu smider du så lige minus 200 cc ind i ligningen her også - så passer det altså slet ikke.

hvis den har bankesensor og mapsensor samt lambda sonden
til hjælpe sig og den er lavet til at håntere trykladning .
men man skal jo starte et sted.


Ja hva' så?
Jeg tror ikke du får de helt store problemer med at få noget tænding til at køre uden bøvl - om du kan sætte et helt optimalt tændingsmap er noget mere tvivlsomt - men det kan så være hvad det være vil.

MAP-sensoren gør ikke noget selvjusterende for dig, og det samme med lambda-sonden. Lambda'en tager motorstyringen slet ikke højde for når du giver fuld gas, og i øvrigt kan den kun konstatere blandingsforhold som du ikke har lyst til at holde med fuld gas på en turbomotor.

vi kan jo ikke alle køre med Megasquirt eller hvad pokker de nu hedde alle disse motor styrringer


Næh - men du har bare kastet dig ud i noget budget-værk, men motorstyringsmæssigt valgt en løsning som du risikerer ender med at koste dig en pæn klatskilling. Enten i form af en dyr brevvægt (havareret motor), eller penge til chipning på felt.
For ganske få ekstra penge kunne selv G60-motorstyring være undværet, og du kunne nøjes med alle sensorer, dyser, osv. fra den, samt brugt MS og en Innovate - så ville du være "selvforsynende".

: 25 jul 2008, 10:05
af C.Sørensen
jeg syntes efter at have læst meget inde ved
motorstyrrings delen af forum.
så har jeg stadig det virker lidt overskueligt for mig
med alle de tabeler osv .

så er det nok klogest at bare få den chippet . på vwvortex anbefaler alle sammen en sls chip, så kan den både "male og grunde" på samme tid :lol: . ifølge flere af dem.

: 25 jul 2008, 10:09
af C.Sørensen
når man laver sådan noget hvor man blander tingene sammen og ikke
vil smide de penge efter det som det kræver at et aldrig kommer til at køre helt optimal det må logik

: 25 jul 2008, 19:49
af Kws
hvis det er dig brorlort som laver det. ja så dør den markrald det er 112% sikkert.. :lee: lad nu bette bror her komme ind i kampen, så kommer den til at spille max..


og henrik fra RH er nem at lave en aftale med så du kan få den chippet billigt.

du kan jo os bare arve min gamle turbo fra golfen :D

: 25 jul 2008, 20:46
af C.Sørensen
hej bette bror
sjovt nok du siger lort/død og nævner din turbo er der en sammenhæng :?:

: 26 jul 2008, 11:03
af grydesvamp
i stedet for at kæmpe en kamp med at strikke et g60 ledningsnet sammen med alle div saensore, er jeg meget sikker på at en megasquirt montering er meget mindre smertefuld samt i den sidste ende billigere da rhmotorsport udemærket ved hvad de vil ha for at lege lidt med din styrebox !