VNT-turbo fra diesel til benzinmotor??...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

ville nu mene at egt ikke var det største problem i denne sammenhæng. hvis man tænker sig lidt om ... BURDE sådan en turbo på en benzinmotor ikke være så umulig. tror mange gange problem er, at turbo er for lille til det den bliver bedt om. samt at dem der prøver, ikke sætter sig ind i hvad de har gang i.. ala tror i ikke det virker hvis jeg lukker VGT helt!
MVH søren der overvejer VGT turbo bag moteret.
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#12 Indlæg af skodacombi »

hvis egt ikke er det store problem så er det sku da sjovt at når de bruges så laver de vinger osv om for at det kan holde..... men det er jo også kun tunings folk og de ved nok ikke hvad de har med at gøre...........men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig.......michael
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#13 Indlæg af ae86 »

skodacombi skrev:hvis egt ikke er det store problem så er det sku da sjovt at når de bruges så laver de vinger osv om for at det kan holde..... men det er jo også kun tunings folk og de ved nok ikke hvad de har med at gøre...........men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig.......michael


Jammen så vil jeg da gerne indkassere den kasse grønne på Porsches vejne.. da de netop køre med VTG laddere på deres nye turbomodel og det har da vist sig at holde til noget mere end 15.000 km
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#14 Indlæg af Brisse »

Tror du også porsche's er lavet af stumper fra en gammel diesellader? ;-)
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#15 Indlæg af ae86 »

Brisse skrev:Tror du også porsche's er lavet af stumper fra en gammel diesellader? ;-)


Der er ikke nævnt gammel diesellader i sætningen "....men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig."
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

drikker normalt TUBORG... men CERES ROYAL kan også gå.
der er flere mærker der har fået variable ladere til at holde til benzin. det er faktisk slet ikke så sjældent. MVH søren
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#17 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:drikker normalt TUBORG... men CERES ROYAL kan også gå.
der er flere mærker der har fået variable ladere til at holde til benzin. det er faktisk slet ikke så sjældent. MVH søren


Mener Porsche var den første med benzin og VTG.. som er en IHI Borg Warner turbo
Men Shelby byggede 500 benzin biler med en Garrett VNT tilbage i 1989 (CSX-VNT)

http://www.shelbycsx.com/history.csx.birthday.shtml
http://www.shelbyregistry.com/pages/89csx.html

Angående styringen af en sådanne VTG turbo så kunne dette måske hjælpe ..
http://www.borgwarner.com/products/turb ... -actuator/
men jeg er ikke helt sikker på hvad det er ... men mit gæt er noget til styringen af VTG geometrien
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

kan ikke helt huske hvilket, men et FRANSK mærke hade variabel turbo på benziner for ca 10år siden. der kan findes flere tråde her på siden om emnet. er ret sikker på at der er lavet flere tusinde US biler (oem)med variabel turbolader. MVH søren
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#19 Indlæg af Daugbjerg »

En Peugeot 405 T16 havde en slags VNT turbo på fra Garrett.
Ja, Porsche er lige begyndt med det, og det er ikke diesel ladere de har sat på...
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#20 Indlæg af skodacombi »

ikke for at lyde gammelsur men der bliver snakket turbolader fra en diesel og hvis du får dem til at holde(hvis i havde sat jer ind i hvad de er lavet af indvendig vnt faner osv så varede denne diskution ikke så længe :D ) så kommer jeg med dem kasse øl det kommer aldrig til at holde det er et fact men kom med bare et exempel på at det er lykkes .uden at de er modificeret indvendig med andre matrialer.....michael
Besvar