Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2008, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ville nu mene at egt ikke var det største problem i denne sammenhæng. hvis man tænker sig lidt om ... BURDE sådan en turbo på en benzinmotor ikke være så umulig. tror mange gange problem er, at turbo er for lille til det den bliver bedt om. samt at dem der prøver, ikke sætter sig ind i hvad de har gang i.. ala tror i ikke det virker hvis jeg lukker VGT helt!
MVH søren der overvejer VGT turbo bag moteret.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 16:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
Indlæg: 54
hvis egt ikke er det store problem så er det sku da sjovt at når de bruges så laver de vinger osv om for at det kan holde..... men det er jo også kun tunings folk og de ved nok ikke hvad de har med at gøre...........men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig.......michael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
skodacombi skrev:
hvis egt ikke er det store problem så er det sku da sjovt at når de bruges så laver de vinger osv om for at det kan holde..... men det er jo også kun tunings folk og de ved nok ikke hvad de har med at gøre...........men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig.......michael


Jammen så vil jeg da gerne indkassere den kasse grønne på Porsches vejne.. da de netop køre med VTG laddere på deres nye turbomodel og det har da vist sig at holde til noget mere end 15.000 km


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 17:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Tror du også porsche's er lavet af stumper fra en gammel diesellader? ;-)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 17:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Brisse skrev:
Tror du også porsche's er lavet af stumper fra en gammel diesellader? ;-)


Der er ikke nævnt gammel diesellader i sætningen "....men hvis du får sådan en vtg lader til at holde 15000 km på en benzinbil så er jeg det første der kommer med en kasse af de grønne til dig."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 19:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
drikker normalt TUBORG... men CERES ROYAL kan også gå.
der er flere mærker der har fået variable ladere til at holde til benzin. det er faktisk slet ikke så sjældent. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2008, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
lqs skrev:
drikker normalt TUBORG... men CERES ROYAL kan også gå.
der er flere mærker der har fået variable ladere til at holde til benzin. det er faktisk slet ikke så sjældent. MVH søren


Mener Porsche var den første med benzin og VTG.. som er en IHI Borg Warner turbo
Men Shelby byggede 500 benzin biler med en Garrett VNT tilbage i 1989 (CSX-VNT)

http://www.shelbycsx.com/history.csx.birthday.shtml
http://www.shelbyregistry.com/pages/89csx.html

Angående styringen af en sådanne VTG turbo så kunne dette måske hjælpe ..
http://www.borgwarner.com/products/turb ... -actuator/
men jeg er ikke helt sikker på hvad det er ... men mit gæt er noget til styringen af VTG geometrien


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2008, 02:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kan ikke helt huske hvilket, men et FRANSK mærke hade variabel turbo på benziner for ca 10år siden. der kan findes flere tråde her på siden om emnet. er ret sikker på at der er lavet flere tusinde US biler (oem)med variabel turbolader. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2008, 06:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Indlæg: 49
Geografisk sted: Brøndby
En Peugeot 405 T16 havde en slags VNT turbo på fra Garrett.
Ja, Porsche er lige begyndt med det, og det er ikke diesel ladere de har sat på...

_________________
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2008, 16:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
Indlæg: 54
ikke for at lyde gammelsur men der bliver snakket turbolader fra en diesel og hvis du får dem til at holde(hvis i havde sat jer ind i hvad de er lavet af indvendig vnt faner osv så varede denne diskution ikke så længe :D ) så kommer jeg med dem kasse øl det kommer aldrig til at holde det er et fact men kom med bare et exempel på at det er lykkes .uden at de er modificeret indvendig med andre matrialer.....michael


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team