Side 2 af 3
intercooler
: 11 jul 2008, 13:08
af starion
husk at købe en der kan holde til noget tryk...det er jo diesel tuning!

: 11 jul 2008, 14:59
af LionTamer
Ja nemlig.. Hvor mange bar kommer jeg til at trykke med tror du?
Har nemlig tænkt på at få specialbygget en intercooler som er stor og tyk..

: 12 jul 2008, 01:42
af Andy
Den motor du vil bygge er den 5 eller 6 cyl?
400 cc olie er nok lige i overkanten, har været med til og bygge en pumpe til en gardenpuller med en 1,9 TDI motor, kan ikke lige huske hvor meget olie den får men mener det er omkring 250 cc og den yder ca 350 HK ved 8000 omd.
Mvh
Andy
: 12 jul 2008, 06:29
af LionTamer
Det er en 6 benet maskine.. Det vil vel være en god idé at få lavet skære ringe i toppen, ikk? Da den jo nok skal klare en del tryk..
: 12 jul 2008, 07:00
af starion
Hej andy ventede også på du kom ind over
sagde 300-400 mm3 for at han fik en rimelig størelse på elementerne, og deraf hurtig levering, så må han jo skrue den lidt ned til det passer...

tror også jeg ville satse på en pumpe med noget ladetryksregulering af mængden. Nok mest for ikke at kvæle den i det, for brændstof økonomi bliver nok aligevel ikke så pæn
Ladetryk kommer nærmest kun an på hvad du tør og tror på det du bygger kan holde til...og hvor meget tøven du kan leve med
jo jeg ville lave skærerringe.
Hilsen John
: 12 jul 2008, 17:23
af LionTamer
jamen jeg vil selvfølgelig gerne have godt med moment rimelig hurtigt.. Bilen skal også være ret kørbar, da jeg har intentioner om at bygge det så jeg kan køre den dagligt..
Men snakker vi 2 bars tryk på sådan en motor, eller er det nærmere de 3?
: 12 jul 2008, 22:52
af LionTamer
Jer diesel folk.. Hvor får i bygget jeres intercoolere og indsugnings manifold henne?
Jeg har nu fundet en svensker som gør en del i at bygge mercedes automat gearkasser om til stærkere udgaver.. Det er noget med antal plader i gearkassen, og størrelsen på disse som han bygger om. Prisen skulle være iorden, men jeg venter stadig på et godt tilbud fra ham..
intercooler/insugning
: 13 jul 2008, 06:55
af starion
Man køber normalt nogle gode elementer(til over 3bar) hos "Nissens" og får en en der er lidt dygtig inden for det til at svejse endetanke på...
Normalt kommer du rigtig langt med std indsugning... Kører selv med std på min lille zetor 8011 hvor jeg har mine erfaringer fra...
Hvis der er nogen der gerne vil se noget diesel der trækker rent
Skulle i da komme til Night Powerpull Lørdag d. 19 juli i sdr. Hygum!
: 13 jul 2008, 08:45
af Mads B (dk)
Prøv at høre JB-coolers ad hvad de kan lave
: 13 jul 2008, 15:26
af Andy
LionTamer skrev:jamen jeg vil selvfølgelig gerne have godt med moment rimelig hurtigt.. Bilen skal også være ret kørbar, da jeg har intentioner om at bygge det så jeg kan køre den dagligt..

Men snakker vi 2 bars tryk på sådan en motor, eller er det nærmere de 3?
Hvis bilen skal kunne bruges til hverdags brug, melder jeg pas, der er mange ting der skal laves anderledes på pumpen, koldstart, regulator og moment kurven i regulatoren....for ikke og glemme at den skal være stabil... det er nemmere hvis det kun er til ræs, der presser vi grejet til kanten og så holder det så længe det kan..(Har godt nok ikke haft nogle pumper der er haveret i 3 år, måske er det held)
Men jeg har kontakt til nogle i Finland der har bygget en del med 400-500 hk til gade brug, snakker nok med dem om ca 3 uger, vil høre hvad de kan..
Mvh
Andy