Side 2 af 3
: 30 jun 2008, 21:15
af syncroGT
Jeg har nøjagtig det samme problem.
Jeg køre godt nok med wasted spark på mine cop spoler, da jeg ikke kan få den til og køre med cop rigtigt, grundet noget kluder med mit knast signal. < tror jeg.
Min den trækker ok, men ved 3000rpm skyder den bare, og så er det bare det.
har prøvet med en MSQ fil som jeg har fået af en der også køre med med en AGU motor. som skulle smide ca 300hk
Har også prøvet med det gamle tændings tabel, jeg har kørt med på den anden MS styring jeg havde.
Men med samme resultat, den skyder og knalder bare ved 3000rpm

: 30 jun 2008, 22:36
af -Pedersen-
Så har jeg smidt wideband til, og prøvet med et andet tændings map.
Samt logget bilen fra kold, til omkring 95 grader på liften.
Any comments ?
: 01 jul 2008, 10:05
af Kaas
Nu har jeg ikke lige fået set dine logs eller noget.
Men hvordan ser dit tændingssystem ud? Hvordan er dwell indstillet? JEg har oplevet nogenlunde samme ting hvor så det var dwell der var sat forkert!
: 01 jul 2008, 11:29
af -Pedersen-
Hej Kaas.
Dwell har jeg rodet lidt med, og syntes ikke rigtig det hjælper.
Lige pt har jeg
Cranking dwell : 3,5
Running Dwell : 2,5
Minimum discharge : 0,5
Mvh
: 01 jul 2008, 16:08
af -Pedersen-
Lige et hurtig spm.
Har siddet of leget med
http://powerpage.dk/tuning_ignition-fil ... p_v106.xls
Efter jeg fik den her læst igennem.
http://powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx
Jeg syntes ikke rigtig jeg kan få fat i hvad der menes med Retard < 100 kpa og retard > 100 kpa.
Er med på at værdierne over 100 kpa falder, og stiger under.
Men hvad værdierne i de 2 variabler, er og skal komme fra kan jeg ikke helt gennemskue.
Lidt hjælp her ?
Mvh
: 01 jul 2008, 18:03
af Morten VJ
Du kan prøve med 1grad pr 10 kpa du er over 100 kpa.
Og med 1,5 grad pr 10 kpa. du er under 100 kpa.
Men jeg tror ikke på at det er hovedproblemet.
Omdrejnings signalet ser stabilt ud.
Så er der to ting der hovedsagligt kan drille.
Signalet fra knastgiveren, enten at det bliver forstyrret, eller falder ud.
Signalet og dwell tiden er forkert/falder ud til dine tændspoler.
Men begge dele kræver et scope, og helst med 2 kanaler for at se hvad der foregår.
MVH
Morten
: 01 jul 2008, 18:23
af -Pedersen-
Havede også den mavefornemmelse, at det var et problem med noget forbindelse/signal.
Har en ide om at der er, et signal derbliver afbrudt et sted.
Når jeg holder motoren på de 1800-2000 omdr, er det nemt at høre at den går dårligt, men at den i få split sekunter af gangen lyder til at gå normalt.
Har i løbet af dagen fået et par ideer, så vil lige gå ud og teste dem.
mvh
: 01 jul 2008, 21:47
af -Pedersen-
Hmm har rodet lidt mere her til aften.
Hvad jeg sådan lige har fundet mest mystisk, er at når jeg gasser motoren op, vil tændingspistolen ikke blinke på cyl 1,3og 4. Men den blinker i tomgang.
Cylinder 2 er den eneste der lige ulminbart fungere normalt.
Har ohmet alle forbindelser fra spoler til tændingforstærker, samt fra tændingsforstærker til boks igennem og der er perfekt forbindelse.
Skal ha målt spolerne igennem i morgen. Måske det er mit problem..
Mvh
: 02 jul 2008, 07:29
af Kaas
Hvilken version er det du har?
Ved du hvordan dine udgange er lavet?
: 02 jul 2008, 11:57
af -Pedersen-
Hmm neej, det er en HenrikGm boks det er alt jeg ved
