Opstarts problemer.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#11 Indlæg af syncroGT »

Jeg har nøjagtig det samme problem.
Jeg køre godt nok med wasted spark på mine cop spoler, da jeg ikke kan få den til og køre med cop rigtigt, grundet noget kluder med mit knast signal. < tror jeg.

Min den trækker ok, men ved 3000rpm skyder den bare, og så er det bare det.
har prøvet med en MSQ fil som jeg har fået af en der også køre med med en AGU motor. som skulle smide ca 300hk
Har også prøvet med det gamle tændings tabel, jeg har kørt med på den anden MS styring jeg havde.

Men med samme resultat, den skyder og knalder bare ved 3000rpm :(
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#12 Indlæg af -Pedersen- »

Så har jeg smidt wideband til, og prøvet med et andet tændings map.
Samt logget bilen fra kold, til omkring 95 grader på liften.


Any comments ?
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#13 Indlæg af Kaas »

Nu har jeg ikke lige fået set dine logs eller noget.
Men hvordan ser dit tændingssystem ud? Hvordan er dwell indstillet? JEg har oplevet nogenlunde samme ting hvor så det var dwell der var sat forkert!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#14 Indlæg af -Pedersen- »

Hej Kaas.
Dwell har jeg rodet lidt med, og syntes ikke rigtig det hjælper.
Lige pt har jeg
Cranking dwell : 3,5
Running Dwell : 2,5
Minimum discharge : 0,5
Mvh
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#15 Indlæg af -Pedersen- »

Lige et hurtig spm.
Har siddet of leget med http://powerpage.dk/tuning_ignition-fil ... p_v106.xls

Efter jeg fik den her læst igennem.http://powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan få fat i hvad der menes med Retard < 100 kpa og retard > 100 kpa.

Er med på at værdierne over 100 kpa falder, og stiger under.
Men hvad værdierne i de 2 variabler, er og skal komme fra kan jeg ikke helt gennemskue.
Lidt hjælp her ?
Mvh
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

Du kan prøve med 1grad pr 10 kpa du er over 100 kpa.
Og med 1,5 grad pr 10 kpa. du er under 100 kpa.

Men jeg tror ikke på at det er hovedproblemet.

Omdrejnings signalet ser stabilt ud.
Så er der to ting der hovedsagligt kan drille.
Signalet fra knastgiveren, enten at det bliver forstyrret, eller falder ud.
Signalet og dwell tiden er forkert/falder ud til dine tændspoler.
Men begge dele kræver et scope, og helst med 2 kanaler for at se hvad der foregår.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#17 Indlæg af -Pedersen- »

Havede også den mavefornemmelse, at det var et problem med noget forbindelse/signal.
Har en ide om at der er, et signal derbliver afbrudt et sted.
Når jeg holder motoren på de 1800-2000 omdr, er det nemt at høre at den går dårligt, men at den i få split sekunter af gangen lyder til at gå normalt.

Har i løbet af dagen fået et par ideer, så vil lige gå ud og teste dem.
mvh
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#18 Indlæg af -Pedersen- »

Hmm har rodet lidt mere her til aften.
Hvad jeg sådan lige har fundet mest mystisk, er at når jeg gasser motoren op, vil tændingspistolen ikke blinke på cyl 1,3og 4. Men den blinker i tomgang.

Cylinder 2 er den eneste der lige ulminbart fungere normalt.
Har ohmet alle forbindelser fra spoler til tændingforstærker, samt fra tændingsforstærker til boks igennem og der er perfekt forbindelse.

Skal ha målt spolerne igennem i morgen. Måske det er mit problem..
Mvh
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#19 Indlæg af Kaas »

Hvilken version er det du har?

Ved du hvordan dine udgange er lavet?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#20 Indlæg af -Pedersen- »

Hmm neej, det er en HenrikGm boks det er alt jeg ved :D
Besvar