Side 2 af 3

: 12 jun 2008, 11:07
af BMWcab
Slavteren skrev:jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:

: 12 jun 2008, 11:20
af John Sahl
BMWcab skrev:Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:


Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem ;-)

.

: 12 jun 2008, 11:56
af møffe
BMWcab skrev:
Slavteren skrev:jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:
vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.

: 12 jun 2008, 12:09
af BMWcab
John Sahl skrev:Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem


Jeg prøver lige den med ovnen, så må vi se om det dur :wink:


møffe skrev:vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.


Det er nu ikke prisen der skræmmer mig på powerflex'en, det er blot for at få en bøsning hvis hårdhed/holdbarhed ligger mellem OEM bøsninger og så powerflex.
Har kigget forbi deflex, og har os haft dem engang i en escort rs2000 jeg havde, men deres side er noget kedelig for tiden :(

: 12 jun 2008, 19:42
af Slavteren
bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)

: 12 jun 2008, 20:15
af BMWcab
Slavteren skrev:bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)


Tror jeg har fanget den version der tørre langsomt. Men nu fik de en tur i ovnen tidligere idag, for at sætte hærde processen lidt igang, så må vi se om ikke de er tørre til næste uge når de skal i.

: 18 jun 2008, 22:31
af uno
kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen

: 19 jun 2008, 00:38
af Staalanden
uno skrev:kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?

: 19 jun 2008, 07:45
af Wildert
Staalanden skrev:
uno skrev:kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?


Peter som har peugeotforum.dk har haft gjort det på sin 106 GTi og vise nok også sin 106 Rallye.

Ghetto-tricket har jeg første gang set på Honda-fora i USA for mange år siden.

Der er med andre ord masser der har gjort det før - så no sweat.

Man kan i øvrigt også bruge polyuretan - men rudelim er bare nemmere at komme til.

: 19 jun 2008, 09:18
af Slavteren
kan også garantere at det holder. men en detalje jeg glemte (tror jeg :roll: ) er at man skal søre for at rengøre grundigt. der er jo masser af olie osv i et motorrum..