Side 2 af 2

: 11 jun 2008, 07:31
af Kaas
Nå ja :-)

: 15 jul 2008, 10:51
af Kaas
Hvordan virker sådan en extern waste gate, hvordan monteres den bedst?

: 15 jul 2008, 12:53
af Saab-Daniel
Som en almindelig wastegate, du tager bare udstødnings-gassen fra manifolden lige før turbo'en, leder den op i bunden af wastegaten. Udgangen ledes ned i downpipen efter turboen.

Der tilsluttes en vacum-slange til wastegaten, som så tvinger stemplet åbent når det bliver nødvendigt for at holde det ønskede ladetryk.

Den virker altså som en wastegate OG actuator i en og samme funktion.

Ikke noget hokus pokus i det... :)
Daniel.

: 15 jul 2008, 14:07
af Kaas
Det er bare det når man skal have udgangen fra manifolden før turboen, så skal enten bruge det lille hul som EGR røret sidder i på den orginale saab 900 t16 manifold, men den er vel ikke stor nok. Ellers skal man bore et hul i selve manfolden og svejse en studs på. Det skal jo nok gøres med ilt og gas pga støbe jern!

: 15 jul 2008, 22:47
af Saab-Daniel
Yep, EGR'en kunne bruges, ellers skal du lave ny manifold... Men du skal altså have gassen før turbo'en, ellers kan du jo ikke bleede noget af udstødningen udenom den... :)
Daniel.

: 25 aug 2008, 09:46
af Kaas
Nu har jeg kigget på flere forskellige externe wastegates nu, men hvilken type er bedst? Det skal bare kunne holde til under 300hk fx. have et grundladetryk på omkring 0.5 bar eller der omkring!