Extern wastegate

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#11 Indlæg af Kaas »

Nå ja :-)
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#12 Indlæg af Kaas »

Hvordan virker sådan en extern waste gate, hvordan monteres den bedst?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#13 Indlæg af Saab-Daniel »

Som en almindelig wastegate, du tager bare udstødnings-gassen fra manifolden lige før turbo'en, leder den op i bunden af wastegaten. Udgangen ledes ned i downpipen efter turboen.

Der tilsluttes en vacum-slange til wastegaten, som så tvinger stemplet åbent når det bliver nødvendigt for at holde det ønskede ladetryk.

Den virker altså som en wastegate OG actuator i en og samme funktion.

Ikke noget hokus pokus i det... :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#14 Indlæg af Kaas »

Det er bare det når man skal have udgangen fra manifolden før turboen, så skal enten bruge det lille hul som EGR røret sidder i på den orginale saab 900 t16 manifold, men den er vel ikke stor nok. Ellers skal man bore et hul i selve manfolden og svejse en studs på. Det skal jo nok gøres med ilt og gas pga støbe jern!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#15 Indlæg af Saab-Daniel »

Yep, EGR'en kunne bruges, ellers skal du lave ny manifold... Men du skal altså have gassen før turbo'en, ellers kan du jo ikke bleede noget af udstødningen udenom den... :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#16 Indlæg af Kaas »

Nu har jeg kigget på flere forskellige externe wastegates nu, men hvilken type er bedst? Det skal bare kunne holde til under 300hk fx. have et grundladetryk på omkring 0.5 bar eller der omkring!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Besvar