Side 2 af 2
: 02 jun 2008, 18:11
af BANDIT
klyfax skrev:Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.
Forkert
Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.
Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.
Kopi fra FSTYR.DK
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

: 02 jun 2008, 18:18
af K-FINN
"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...
: 02 jun 2008, 18:20
af BANDIT
Finn T Pedersen skrev:"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...
Hvilken jeg fik at vide osse galt karossen
: 02 jun 2008, 18:30
af K-FINN
Ja det gør det også, men det er også til og finde ud af...
..
: 02 jun 2008, 18:35
af BANDIT
Jep det er det da. Lykkedes for mig så han skal vel bare klø på

: 02 jun 2008, 19:54
af klyfax
BANDIT skrev:klyfax skrev:Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.
Forkert
Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.
Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.
Kopi fra FSTYR.DK
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

Det jeg taler om er ik effekt forøgelse, men identitet ændring. Der gælder helt andre regler...
: 08 jun 2008, 09:46
af -Pedersen-
Det der ER reglerne.
De regler du tænker på er Told og skat*s regler for identitets skift..Det er noget andet.