jeg skal have drejet af svinghjulet men hvor meget

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

så er spørgsmålet ? hvad er tungt og hvad er let. syntes ikke der er en klar måde at difinere det på. jeg syntes det kommer meget an på hvad motor vi snakker. en cosworth med 3,5kg svinghjul kan skam nemt komme afsted fra start med en "pumpet" start (stødgasser for at holde trykket oppeomkring de 4-5k omdr) så kommer en afsted med 4x4. ellers er der altid ALS eller launch control at lege med.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#12 Indlæg af Carsten »

Jeg har ikke nogen god erfaring med at få drejet af det originale svinghjul - det kan dårligt mærkes, hvis det kun er 1kg eller mindre det drejer sig om.

Istedet valgte jeg at købe et svinghjul der vejer 3.5kg hos et tuningsfirma i England. Mod mit standard 6.5kg svinghjul.
DET kan mærkes, en del bedre speederrespons og den tar snoningerne meget hurtigt.
Problemet vil ligge i at motoren skal ha en hel del kræfter for at kæmpe op i fart i de højere gear, kontra standard svinghjulet.

Momentforringelse har jeg ikke mærket noget til overhovedet, motoren producerer 224NM hvor den normalt producerer 203NM!
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#13 Indlæg af T16TØZEN »

ja går ud fra det var en dårlig ide jeg fik, med at fræse af det svinghjul. bilen danner MEGET langsomt ladetryk op til 2bar. så det er slet ikke ligesom før hvor nålen i trykuret fløj om på 0,8bar og bilen trak helt vildt. der er turbotøven for alle pengene. alletrykrør er spændt og der er ingen visen med tegn på utæthed. satte en ekstra intercooler på og trode først det var det der gav turbotøven skar det ned til 1 intercooler igen. og der var ingen forskæl. kan det være svinghjulet der er for let så der ikke kommer hurtig nok belastning på motoren til at den kan opnå hurtig ladetryk.

jeg køre med samme turbo udstøningsmanifold. men har skiftet til en indsugningsmanifold hvor indsugningshullerne og portene i toppen er dobbelt så store. bruger også samme udstøning.

hvad kan det dog være. har doseret den op i brændstof mænge. er nemnig gået over til en orginal turboblok. og trukstyret pumpe også orginal. men dserne er andreledes end dem i den gamle top. det var en alm XUD7 nuværende blok er en XUD7TE bruger også samme udstøning.
alias. DOC405,s kone
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

T16TØZEN skrev: men har skiftet til en indsugningsmanifold hvor indsugningshullerne og portene i toppen er dobbelt så store. bruger også samme udstøning.

.


Så efter skiftet til de store porte/stor diamter i toppen er bundtrækket(sugemotorydelsen) nu væk?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#15 Indlæg af T16TØZEN »

HenrikGM skrev:
T16TØZEN skrev: men har skiftet til en indsugningsmanifold hvor indsugningshullerne og portene i toppen er dobbelt så store. bruger også samme udstøning.

.


Så efter skiftet til de store porte/stor diamter i toppen er bundtrækket(sugemotorydelsen) nu væk?


burde det være det der giver turbotøven helt vildt er der forkommet en form for ubalangse i indsugningen. ?
det er jo tryk jeg køre med. motoren burden jo bare have mere skub ned ad på stemplerne ved indsugning. ved at portene er støre. eller tager jeg fejl
alias. DOC405,s kone
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#16 Indlæg af JPP »

Ladetryk er sådan set blot et tal der repræsenterer et modtryk, hvilket i bund og grund er det vi gerne vil af med for at få luft i motoren. Fjern intercooleren og du får højere ladetryk, forøg dit flow (f.eks. topstykket, manifold mv.) og du får lavere ladetryk - begge tilfælde under en alt-andet-lige betragtning.

Men at din indsugningsmanifold, skulle være skyld i MEGET laaangsomt opbygget ladetryk tror jeg ikke....

Er der noget nyt i den manifold der kan spille ind? tomgangsstyring, gennemgående gevind mv...?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#17 Indlæg af JPP »

I øvrigt - har vi her det første hunkøn på pp?
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#18 Indlæg af T16TØZEN »

der står et alias for neden i hvert indlæg det er ham du snakker med men det er hunkønets profil jo. I-manifolden er en standard fra en 4051,8 TD så det er ikke noget nyt eller spc. ved den manifold. måske jeg skulle have fat i lubker. han plejer at være en haj til det diesel tryk
alias. DOC405,s kone
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#19 Indlæg af T16TØZEN »

har rodet lidt med trukstyrningen af pumpen her til aften og givet den lidt mere diesel så den ryger nu det hjælper ikke rigtig på turbotøven men der kommer gnister ud af udstøningsrøret så det tegner ikke godt indtil videre. tror jeg starter med at skruge den ned i tryk. og se om det hjælper på det.
alias. DOC405,s kone
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#20 Indlæg af uno »

Har du fået ændret indsprøjtnings tidspunktet??? det kunne lyde sådan.. -forkert tidspunkt og der er INGEN kræfter.

Sagde du anden top?? jegt har selv prøvet at vi gav traktoren en turbo toppakning mod standart før. -der var en tykkelses forskel og den lavere kompresion eller et forkert flow i forbrændingskammeret stjal hk.
Det kan kun give bedre respons med lettere svinghjul.-ser enda ud til at det meste er fjernet hvor det betyder noget..-yderst
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Besvar