Side 2 af 2

: 27 maj 2008, 19:32
af JDJ
Det ser snedigt ud det system i den artikkel, nogen der har en ide om hvor man skal lede efter sådan et par regulatore?

: 27 maj 2008, 20:17
af fraguzz
Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


det er en diesel...
kan det også holde wastegaten lukket længere?


ja hvor kan man evt finde de der fra artiklen?

: 27 maj 2008, 21:21
af Runesm
Ja standard har det en ladetryksreduktion ved høje omdrejninger, men den kan loddes ud/om så den holder op. Kaas ved vidst nok også en del om det. Og så sidder der 2 potmetre i, et til at justere hvor hurtigt trykket skal komme, og et til at justere max tryk.

: 27 maj 2008, 21:52
af Zorak
Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?

: 28 maj 2008, 13:34
af Brisse
Zorak skrev:
Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?


Det er vist det ikke lige er plug and play. Mener det er tunet til netop den motortype det sidder på mht. frekvens og lign der bruges til at trigge på bankelyde.

: 28 maj 2008, 16:50
af Runesm
Hvis man nu bare ligger bankesensoren ved siden af har du jo et ladetrykssystem ;)
Men så vidt jeg husker (Det er muligvis forkert), så har tændingsbank i motoren en ret ens frekvens

: 28 maj 2008, 18:03
af Morten VJ
Den kan jo bare ikke bruges på en diesel, da den banker konstant. :reading:

Helt personligt tror jeg ikke på at en MBC vil afhjælpe problemet.
Turboen er ganske simpelt for lille, og lagt ud efter maks tryk ved lave omdrejninger.
Modtrykket i udstødnings manifolden bør give en ret god ide om dette.

MVH

: 28 maj 2008, 18:27
af lqs
giver MORTEN ret i at turbo sikkert er for lille til at holde tryk oppe i rpm. et evt højt modtryk i udstødningsmanifold, kan sagtens bevirke at ladetrykket holdes, men ydelsen klinger af. MVH søren
PS bankesensor ikke bare lige....

: 28 maj 2008, 19:17
af fraguzz
ja ok dette understøtter vel entelig også det som jeg havde fundet ud af... jeg ville på den nye manifold montere noget trykur på manifolden samt EGT ur... så kan jeg få en god mellemvej mellem temps/tryk/ydelse..

turboen er også meget lille.. i perspektiv vil jeg opgradere til en GT1544 fra en 105hk turbo diesel... denne har en andelse større udstødningshus og self større all around.

lige nu har jeg et rigtig kick ved 2500rpm.. men tror faktisk at det udelukkende er diesel tilførslens skyld da turboen allerede laver tryk ved 1500rpm så vidt jeg husker.. og det er boxen der skyder ekstre diesel ved de 2500rpm. og der kommer trykket kortvarig op på 1,4bar men tror det er wastegaten der er for langtid om at regulere.

tror faktisk jeg vil få fat på noget wideband haløj.. jeg får sommetider en motorfejl ved konstante hastigheder over 150km/t (self på de tyske motorveje)