Side 2 af 3
: 20 apr 2008, 15:21
af BANDIT
Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
: 20 apr 2008, 17:06
af Morten VJ
BANDIT skrev:Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.
Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.
MVH
Morten
: 21 apr 2008, 12:31
af BANDIT
Morten VJ skrev:BANDIT skrev:Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.
Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.
MVH
Morten
okay , det blir os lidt billigere

. Så skal jeg bare ha fundet en 2 trin ladetryksstyring

: 21 apr 2008, 12:32
af duckstar
Sådan en har
www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..
: 21 apr 2008, 19:51
af BANDIT
duckstar skrev:Sådan en har
www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..
Tror den er den jeg har kigget lidt på ,inde på Turbomotor
: 01 nov 2008, 09:10
af postal
Tager lige denne tråd op igen
Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?
Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?
: 01 nov 2008, 10:50
af Runesm
postal skrev:Tager lige denne tråd op igen
Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?
Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?
Megasquirt har mig bekendt, fx hvis man aktiverer NOS-knappen så skifter den over til VE-tabel og tændingstabel nummer 2 for at give mere sovs og stille tændingen anderledes fx.
Nu kan det godt være jeg bare taler i vildelse

Men det tror jeg altså nok det er sådan
: 03 nov 2008, 11:48
af efterz
Det er korrekt.
MS understøtter en kontakt til table-switching, hvor man aktiverer andre brændstof-, tændings- og Boost-tabeller.
: 03 nov 2008, 16:16
af postal
ingen andre end MS ?
: 09 nov 2008, 14:25
af klyfax
Så vidt jeg har læst kan Omex også skifte tabels ved fkes. NOS aktivering...