Motorstyring med 2 Programmer

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#11 Indlæg af BANDIT »

Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

BANDIT skrev:
Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler


Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.

Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#13 Indlæg af BANDIT »

Morten VJ skrev:
BANDIT skrev:
Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten


Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.

Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler


Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.

Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.

MVH

Morten


okay , det blir os lidt billigere :D . Så skal jeg bare ha fundet en 2 trin ladetryksstyring :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#14 Indlæg af duckstar »

Sådan en har www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..
Vh. Anders
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#15 Indlæg af BANDIT »

duckstar skrev:Sådan en har www.protune.dk i elektronisk version til billige penge og den funker..


Tror den er den jeg har kigget lidt på ,inde på Turbomotor
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
postal
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00

#16 Indlæg af postal »

Tager lige denne tråd op igen :D

Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?

Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

postal skrev:Tager lige denne tråd op igen :D

Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?

Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?


Megasquirt har mig bekendt, fx hvis man aktiverer NOS-knappen så skifter den over til VE-tabel og tændingstabel nummer 2 for at give mere sovs og stille tændingen anderledes fx.

Nu kan det godt være jeg bare taler i vildelse :P Men det tror jeg altså nok det er sådan
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#18 Indlæg af efterz »

Det er korrekt.
MS understøtter en kontakt til table-switching, hvor man aktiverer andre brændstof-, tændings- og Boost-tabeller.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
postal
Nyt Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00

#19 Indlæg af postal »

ingen andre end MS ?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Så vidt jeg har læst kan Omex også skifte tabels ved fkes. NOS aktivering...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar