Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet. LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk. Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse. Feks. ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar. Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft. Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet. LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk. Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse. Feks. ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar. Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft. Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med.
Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.
Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.
Morten VJ skrev:Map eller Lmm Måler det er underordnet. LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk. Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse. Feks. ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar. Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft. Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.
MVH
Morten
Mener du så at jeg bare kan beholde min luftmængdemåler.
Mener nu at at en MAP sensor bruger de samme signaler som en luftmængdemåler
Ja begge bruger et 0-5 volts signal til at måle med. Men der er meget stor forskel på hvordan de beregner/bruger dette signal.
Behold din lmm, med minder du vil bruge en programmerbar istedet for den originale styring, med en chip.
MVH
Morten
okay , det blir os lidt billigere . Så skal jeg bare ha fundet en 2 trin ladetryksstyring
Hvis man nu vil have 2 programmer til sin motorstyring kender i så en ?
Ved fra EFI euro2 har man muligheden men findes der andre ?
Megasquirt har mig bekendt, fx hvis man aktiverer NOS-knappen så skifter den over til VE-tabel og tændingstabel nummer 2 for at give mere sovs og stille tændingen anderledes fx.
Nu kan det godt være jeg bare taler i vildelse Men det tror jeg altså nok det er sådan
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo