Karb->Indsptrøjt. Returløb.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

tyson2 skrev:Den findes med indsprøjt. Det er bare mekanisk. Der er vel ikke retur på sådan et system? Den tegning der kan du godt droppe :D det magter jeg slet ikke og gå i krig med.


Hvilken bil ??
Noget BMW?
2002 feks.
Og jo den har en speciel tank, og der er et returløb.
Uden denne tank er du på røven, hvis du ikke magter universal løsningen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#12 Indlæg af tyson2 »

Det drejer sig om en bmw E21 fra ´81. Jamen hvis der er returløb på en med mekanisk så er det ikke noget problem. Så skal man jo bare bruge en tank fra en 323i.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Find en tank fra en 323i og alle dine problemer er løst.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#14 Indlæg af tyson2 »

Tak :wink:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

tyson2 skrev:Tak :wink:

Intet at tale om, men hvis du havde nævnt bil og model, fra starten.
Så var denne tråd aldrig blevet til 2 sider. :coffee:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#16 Indlæg af tyson2 »

Hehe. True, Skal jeg da huske en anden gang :D Troede jo bare ikke den var lavet med returløb.
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#17 Indlæg af Excess »

jeg siger nu tak alligevelet :) god info
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#18 Indlæg af tyson2 »

Og så viser det sig at alle e21 kører med samme tank, og der er retur på dem alle. Hehe.
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af Morten VJ »

Mål lige studsen på tank amaturet inden du sælger bjørnen.
På en indsptøjtnings bil er fremløbet, sugesiden 12 mm, som jeg husker det, og det er det ikke på en med karburator.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#20 Indlæg af tyson2 »

Har lige slået de forskellige op på bmwfans.info og du har ret. Det er forskellige tankarmaturer på karb og sprøjt. Men det er samme tank. Så er de jo heldigvis ikke det hele der skal skiftes hvis det er. Men har snakket med nogen forskellige, der har smidt nyere motorer i med indsprøjt. Og de har intet ændret.
Besvar