Side 2 af 2
: 29 mar 2008, 19:18
af Ravnen
Nemlig... den er vi flere der bruger

: 30 mar 2008, 05:30
af lqs
husk at din retur skal have min. samme dia. som din frem! ellers er det pludselig ikke din regulator der bestemmer dysetryk i tomgang...(når vi taler om extreme pumper). bestem dig samtidig for om det er ren benzin du vil bruge som brændstof? ellers stiger kravene til pumper og rør.
MVH søren
: 08 apr 2008, 23:52
af mikkel
Mange mange tak for svarene ! - jeg vil bruge 1 stk stor pumpe, som kan klare hele skidtet.
Svarer lidt langsomt, pga jeg giver den fuld gas i værkstedet.
nogen der har en stor Aeromotive pumpe til at ligge ? -
Det samme med benz-tryk regulator! .
eller kender et biligt sted hvor det kan købes.
Mht rør, ville det så være helt forkert at bruge ganske normale kobberrør som normalt bruges til vand-installation i huse ?
Mht til udtag i min tank, hvor langt fra tankens bund, burde jeg svejse et frem-udtag til pumpen i ? - og hvor bør retur placeres.
Mange tak for svarene !
: 09 apr 2008, 10:28
af grydesvamp
mikkel skrev:
Mht til udtag i min tank, hvor langt fra tankens bund, burde jeg svejse et frem-udtag til pumpen i ? - og hvor bør retur placeres.
Mange tak for svarene !
var det ikke bedre med en anden tank end std når bilen nu alligevel får den store tur?
: 09 apr 2008, 18:37
af Morten VJ
Kobber rør kan bruges hvis det kan holde til trykket.
Og er ordentligt monteret, det kan ikke tåle for lange træk uden at være spændt fast i karossen.
Men ofte er lysningen mindre i et kobberrøe end et tilsvarende i stål.
Glem alt om at bruge standart tanken.
Denne fine racer pumpe kan ikke tåle at køre i over en halv time kontinuert, så bliver den for varm.
Og standart tanken er ikke beregnet til at føde 1000 hk ned af de 402 m.
Hvis du skal køre i længere tid, så hedder det 2 store basch pumper paralelt. en swirlpor og et par fødepumper, og så begynder det at blive dyrt.
Men standart tanken kan bruges, med modefikationer på tank armaturet.
MVH
Morten
: 23 apr 2008, 16:26
af mikkel
Morten VJ,
Hvordan vil du foreslå at jeg laver original tanken om ?
er det ved at suge fra udlignings-røret, midt på tanken ?
- eller hvordan vil du foreslå ?
Da i påstår at en stor aeromotive vil blive varm efter ½ times kørsel, er jeg jo nødsaget til at bruge 2 store bosch, da bilen jo skal bruges til hverdagskørsel.