Side 2 af 2
: 05 mar 2008, 20:13
af HenrikGM
2fat2fly skrev:Hmm Blev jeg egentlig meget klogere af hvad jeg skulle gøre !
Hvad kan gøre for at holde den lidt kold og undgå for meget tændings banken, Skal jeg så lave noget vand sprøjt i stedet ?
Var målet ikke at slå den ihjel?
: 05 mar 2008, 20:35
af Martin Mikkelsen
lidt off topic.
hvor for man fat i ethanol til billige penge

, har søgt ALLE steder,
mvh
Martin
: 05 mar 2008, 20:38
af 2fat2fly
HenrikGM skrev:Var målet ikke at slå den ihjel?
Så kunne jeg da bare tappe olien af
Den skal da få lov at vise hvad den kan holde til med turbo på

: 05 mar 2008, 21:48
af HenrikGM
2fat2fly skrev:HenrikGM skrev:Var målet ikke at slå den ihjel?
Så kunne jeg da bare tappe olien af
Den skal da få lov at vise hvad den kan holde til med turbo på

Ok, så hedder det jo stor turbo, stor IC, bedre knaster, sandsynligvist skifte af plejlstænger, god udstødningsmanifold med en ordentligt gennemtænkt rørføring og dimension, rigeligt dimensioneret brændstofsystem i rustfri for at tåle methanolen og håndtere mængden, meget kraftigt tændingsanlæg da methanolen ikke er så let at tænde, fuld programerbart motorstyringssystem, tænding og sprøjt som abs. minimum.
Er du sikker på du vil gennemføre det på den bil?
: 05 mar 2008, 22:00
af david
TANDLÆGEGASSSSSS

: 06 mar 2008, 17:00
af 2fat2fly
Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt
Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende.
Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge.
Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak
: 06 mar 2008, 17:33
af HenrikGM
2fat2fly skrev:Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt
Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende.
Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge.
Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak
Hvordan pokker kan man se det ud af dit første indlæg?
Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....
: 06 mar 2008, 17:35
af lqs
er det en DIESEL motor? MVH søren
: 07 mar 2008, 20:27
af 2fat2fly
HenrikGM skrev:Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....
Ok troede bare der var nogen her inde der havde prøvet at rode med alternativ køling med væsker på turbo motore.
En her fra byen lavede et lignene projekt men en kadett 1,6i 75hk, og den kom op på ca 180hk men org styring,dog med intercooler og 2 toppakninger, så nogen gange kan man være heldig.
lqs skrev:er det en DIESEL motor? MVH søren
Håber jeg sku ikke for så har jeg da hældt den forkerte suppe på
Nej det en gammel benz Peugeot 309 1,4i KDZ (TU3M) med komp på ca 8,8:1.