: 26 feb 2008, 19:57
Wildert skrev:Du får ikke 190-200 hk på sug med standardknasterne - så meget kan jeg da sige.
Det er også kun til at startede ud på, der skulle gerne komme andre på et andet tidspunkt, men det er ikke første priotet.
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Wildert skrev:Du får ikke 190-200 hk på sug med standardknasterne - så meget kan jeg da sige.
saxo-power skrev:Find nogen knaster fra en KR motor, det er de skarpeste standart knaster til en 16V, med optimeret topstykke og 45mm spjældhuse+ms motorstyring skulle omkring 180hk være til at hente.
Tom
Wildert skrev:Indsugningsknasten er nok - alle 16V'erne har samme udstødningsknast.
Men endnu nemmere: Find endnu en udstødningsknast og et sæt justerbare knastkædehjul (dem der "binder" de to knaster sammen i sådan en kværn) og monter den ekstra udstødningsknast som indsugning.
Med rigtig timing giver det fornuftigt. Der er dog noget med at det ikke er helt så stort et hit til 2.0'eren som til 1.8'eren af en eller anden årsag. Det er i hvert fald mange af englændernes holdning.
Rosendal skrev:Wildert skrev:Indsugningsknasten er nok - alle 16V'erne har samme udstødningsknast.
Men endnu nemmere: Find endnu en udstødningsknast og et sæt justerbare knastkædehjul (dem der "binder" de to knaster sammen i sådan en kværn) og monter den ekstra udstødningsknast som indsugning.
Med rigtig timing giver det fornuftigt. Der er dog noget med at det ikke er helt så stort et hit til 2.0'eren som til 1.8'eren af en eller anden årsag. Det er i hvert fald mange af englændernes holdning.
Har hørt og overvejet tricket lidt som en midlertidig løsning indtil der bliver råd til nogle ordenlige knaster.
Rosendal skrev:Nu har jeg gået og tænkt lidt, og jeg tror jeg vil montere kompressor og så stadig beholde Weberne. Så laver jeg en trykboks rundt om weberne som kan skilles på midten vandret for at lette justeringen. MEN, kan jeg godt justere karburatoren ind uden kompressor og så montere tryk uden vider at lavere nogen justeringer på karburatorene?
Rosendal skrev:Jeg har nu snakket lidt med en gammel ven som i sin tid var mekaniker på Fox Tracktor Puller i 12år. Han forklarede at medmindre jeg ville lave så kompresseren sugede gennem weberne, så skulle jeg bygge det med indsprøjtning, og der var mange flere HK at hente hvis jeg byggede det med indsprøjtning. Så jeg har et sæt Weber til salg hvis nogen mangler sådan et sæt.