Side 2 af 5
: 16 feb 2008, 11:38
af ae86
lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
Tror du mener at Effekt el. HK og ikke moment ...
Hk /KW bliver jo beregnet på bagrund af moment og det er vel moment du "bremser" på et felt...
Nu indrømmer jeg gerne at det med rullefelter ikke er min stærkeste side men jeg har da set en del formuler der beregner kw/hk udfra det moment der er blevet "bremset" ...
: 16 feb 2008, 12:04
af ae86
Finn T Pedersen skrev:Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I
Pf..

... med den effekt kan det kun være en readtop
Ha ha.. jeg har bare en blacktop

Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt

i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...
Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden
Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???
PS.. for de uvidnende ignoranter

så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt
Her er lidt VVT-i info:
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A
: 16 feb 2008, 12:55
af lqs
lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren
: 16 feb 2008, 12:57
af ae86
lqs skrev:lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren
Ok hvis Momentet ikke bliver målt hvad beregner du det så udfra ???
: 16 feb 2008, 13:04
af lqs
hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren
: 16 feb 2008, 18:38
af K-FINN
ae86 skrev:Finn T Pedersen skrev:Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I
Pf..

... med den effekt kan det kun være en readtop
Ha ha.. jeg har bare en blacktop

Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt

i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...
Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???
PS.. for de uvidnende ignoranter

så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt
Her er lidt VVT-i info:
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-ihttp://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A
Kører på alle de orginale sensore, ikke den store hulumhej i det...
: 16 feb 2008, 20:14
af larslaursen
Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!
- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst.

: 16 feb 2008, 20:20
af K-FINN
larslaursen skrev:Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!
- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst.

Ja derfor folk nogen gange får et chock når det får den målt andet sted, feks. hos natmekanikkeren...
: 25 feb 2008, 12:05
af Dalen
man måler moment og regner ut kW.
formelen er slik:
torque x 2π x rpm/sek = Watt
: 25 feb 2008, 17:17
af makzimuz
lqs Skrevet: 16 feb 2008, 13:04 Emne:
--------------------------------------------------------------------------------
hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren
Hvor får du så hk fra?
Så vidt jeg ved måler man moment og ud fra det beregner man hk. Moment er jo selve vridnings krafterne motoren levere når den rotere...