VAG mekaniker skrev:For en tur siden skiftede jeg turbo på en golf4 150hk, til en 180hk turbo model. Den har en klump alu ved udgangen af kompressorhuset, ellers er der ikke den HELT store forskel at se.....![]()
Den fik opgradering i/c fra nordicturbo med 2" rør fra turbo til i/c og 2.5" rør fra i/c til indmanifold. Mont foran fordamperen til klima.
Et større forrør (3" tror jeg) og anden cat som gik over i std størrelse udstødning resten af vejen.
Så lavede den 153hk og 200nm....
En tilpasning/chip og den kunne lave 189hk og 320nm.
Var ikke over 35grader luft temp på rullerne! hvordan målte i temperaturen? MVH søren
E-gas model!!
skift af styreboks VAG 1.8T
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det tyder nærmere på at det er temperaturføleren i luftmasse måleren.
Der er brugt.
Mange trykladede oem. systemer bruger ikke en tempføler efter turbo.
MVH
Morten
Der er brugt.
Mange trykladede oem. systemer bruger ikke en tempføler efter turbo.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
Martin Mikkelsen
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Begge motorer kører med LMM. eller er det helt forkert.
Denne har en indbygget temp sensor. uanset fabrikat.
Sandsynligheden for at det er denne sensor man har fat i ved effekt målingen er særdeles stor.
Specielt da den er konstant på 35 grader.
MVH
Morten
Denne har en indbygget temp sensor. uanset fabrikat.
Sandsynligheden for at det er denne sensor man har fat i ved effekt målingen er særdeles stor.
Specielt da den er konstant på 35 grader.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin Mikkelsen
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
yup, det kører begge med LMM.
har prøvet at lure de forskellige måleblokke igennem med VAGCOM.
og kan kun finde en, som stiger, når den for noget gas. ( hvilket indikerer at det er den der sidder efter turboen )
den indvirker også på tændingen, har læst et indlæg på et tidspnkt om en der monterede et potentiometer der, og derved kune ændre tændingen en smule.
mvh
Martin
har prøvet at lure de forskellige måleblokke igennem med VAGCOM.
og kan kun finde en, som stiger, når den for noget gas. ( hvilket indikerer at det er den der sidder efter turboen )
den indvirker også på tændingen, har læst et indlæg på et tidspnkt om en der monterede et potentiometer der, og derved kune ændre tændingen en smule.
mvh
Martin