skift af styreboks VAG 1.8T

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

VAG mekaniker skrev:For en tur siden skiftede jeg turbo på en golf4 150hk, til en 180hk turbo model. Den har en klump alu ved udgangen af kompressorhuset, ellers er der ikke den HELT store forskel at se..... :roll:
Den fik opgradering i/c fra nordicturbo med 2" rør fra turbo til i/c og 2.5" rør fra i/c til indmanifold. Mont foran fordamperen til klima.
Et større forrør (3" tror jeg) og anden cat som gik over i std størrelse udstødning resten af vejen.
Så lavede den 153hk og 200nm....
En tilpasning/chip og den kunne lave 189hk og 320nm.
Var ikke over 35grader luft temp på rullerne! hvordan målte i temperaturen? MVH søren

E-gas model!!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#12 Indlæg af VAG mekaniker »

Jeg var ikke med da der blev trimmet :hrmpf: men vil da tro at der blev kikket på måleværdiblok via dianogse tester.
Hvorfor? Lyder det mistænksomt... :?:
v/h Peter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

der var så faldet noget tekst ud/væk.
nå ...men tror ikke det er MAT under ladetryk i har målt, men måske snarere en midlet værdi. ved brug af K type sensor med lille ø ville det nok have set anderledes ud. MVH søren
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#14 Indlæg af VAG mekaniker »

hmm - ja det er der nok noget om, de orig reagerer ikke lyn hurtigt, så det er nok en form for gennemsnit der er blevet målt.

Det undrer mig at den ikke laver flere hk end den gør .....
v/h Peter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Det tyder nærmere på at det er temperaturføleren i luftmasse måleren.
Der er brugt.
Mange trykladede oem. systemer bruger ikke en tempføler efter turbo.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#16 Indlæg af VAG mekaniker »

Det gælder så ikke lige i dette tilfælde, tryk føler og temp føler er en og samme enhed!
Placeret lige efter i/c!
v/h Peter
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#17 Indlæg af Martin Mikkelsen »

på min AGU sidder der ikke en MAP-sensor.

temp. føleren sidder på gasspjældshuset.

men på VAG 1.8 T E-gas biler sidder MAP sensoren i IC'en og temp føler som overstående.


mvh

Martin
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Begge motorer kører med LMM. eller er det helt forkert.
Denne har en indbygget temp sensor. uanset fabrikat.
Sandsynligheden for at det er denne sensor man har fat i ved effekt målingen er særdeles stor.
Specielt da den er konstant på 35 grader.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#19 Indlæg af Martin Mikkelsen »

yup, det kører begge med LMM.

har prøvet at lure de forskellige måleblokke igennem med VAGCOM.


og kan kun finde en, som stiger, når den for noget gas. ( hvilket indikerer at det er den der sidder efter turboen )

den indvirker også på tændingen, har læst et indlæg på et tidspnkt om en der monterede et potentiometer der, og derved kune ændre tændingen en smule.


mvh

Martin
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

VAG mekaniker skrev:Det gælder så ikke lige i dette tilfælde, tryk føler og temp føler er en og samme enhed!
Placeret lige efter i/c!
lige efter i/c? som i før gasspjæld...
MVH søren
Besvar