Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 feb 2008, 06:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
VAG mekaniker skrev:
For en tur siden skiftede jeg turbo på en golf4 150hk, til en 180hk turbo model. Den har en klump alu ved udgangen af kompressorhuset, ellers er der ikke den HELT store forskel at se..... :roll:
Den fik opgradering i/c fra nordicturbo med 2" rør fra turbo til i/c og 2.5" rør fra i/c til indmanifold. Mont foran fordamperen til klima.
Et større forrør (3" tror jeg) og anden cat som gik over i std størrelse udstødning resten af vejen.
Så lavede den 153hk og 200nm....
En tilpasning/chip og den kunne lave 189hk og 320nm.
Var ikke over 35grader luft temp på rullerne! hvordan målte i temperaturen? MVH søren

E-gas model!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2008, 22:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg var ikke med da der blev trimmet :hrmpf: men vil da tro at der blev kikket på måleværdiblok via dianogse tester.
Hvorfor? Lyder det mistænksomt... :?:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 00:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der var så faldet noget tekst ud/væk.
nå ...men tror ikke det er MAT under ladetryk i har målt, men måske snarere en midlet værdi. ved brug af K type sensor med lille ø ville det nok have set anderledes ud. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 01:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
hmm - ja det er der nok noget om, de orig reagerer ikke lyn hurtigt, så det er nok en form for gennemsnit der er blevet målt.

Det undrer mig at den ikke laver flere hk end den gør .....

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 06:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det tyder nærmere på at det er temperaturføleren i luftmasse måleren.
Der er brugt.
Mange trykladede oem. systemer bruger ikke en tempføler efter turbo.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 13:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Det gælder så ikke lige i dette tilfælde, tryk føler og temp føler er en og samme enhed!
Placeret lige efter i/c!

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 18:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
på min AGU sidder der ikke en MAP-sensor.

temp. føleren sidder på gasspjældshuset.

men på VAG 1.8 T E-gas biler sidder MAP sensoren i IC'en og temp føler som overstående.


mvh

Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 18:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Begge motorer kører med LMM. eller er det helt forkert.
Denne har en indbygget temp sensor. uanset fabrikat.
Sandsynligheden for at det er denne sensor man har fat i ved effekt målingen er særdeles stor.
Specielt da den er konstant på 35 grader.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008, 19:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
yup, det kører begge med LMM.

har prøvet at lure de forskellige måleblokke igennem med VAGCOM.


og kan kun finde en, som stiger, når den for noget gas. ( hvilket indikerer at det er den der sidder efter turboen )

den indvirker også på tændingen, har læst et indlæg på et tidspnkt om en der monterede et potentiometer der, og derved kune ændre tændingen en smule.


mvh

Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2008, 07:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
VAG mekaniker skrev:
Det gælder så ikke lige i dette tilfælde, tryk føler og temp føler er en og samme enhed!
Placeret lige efter i/c!
lige efter i/c? som i før gasspjæld...
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team